Vi har runt 16 grader i vårt hus där det är fjärrvärme till elementen och två golv. Vi har satt allt på max. Vi har ingen givare utomhus men har aldrig haft.
Är det någon som vet vad som ska ställas om?
Så här ser centralen ut:
Är det någon som vet vad som ska ställas om?
Så här ser centralen ut:
Hej!
Jag vet inte om pumpen går. Den är i alla fall ljusen.
Jag vet inte om pumpen går. Den är i alla fall ljusen.
Går det inte pila dig fram till TEMPERATURER i menyn och där kan du med pilarna öka/sänka temperaturen.Anette två tre skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
När du vrider vredet med +10 till -10 på ecl så ska du kunna höra nr 3 (shunten) vrida sig. Den gör det väldigt långsamt. Gör du inte det så kan du motionera den.
Öppna vänstra luckan och ta en bild på inställningarna mm.Anette två tre skrev:
Du har 40⁰ i framledningstemperatur samt 30⁰ i returtemperatur, det är en ganska lagom difftemperatur.
Var i landet finns huset?
Hur kallt är det ute?
Vi har 39⁰ respektive 31⁰ håller 21⁰ inne, nu när det är -1⁰ ute.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Du har din finjustering på +10 så jag tror inte att ändra kurvan kommer hjälpa..Men vrid upp kurvan till 1,5 och vänta ett dygn.
Först lite OT, inget som hjälper dagens problem, sen lite problemlösning.
Jag hade satsat på en utegivare för jämnare rumstemperatur.
Alla tempgivarna i ECL100M är PT1000-givare, behöver ej vara Danfoss egna givare.
Vilka temperaturer och vilket flöde säger energimätaren att det är på fjv-vattnet?
Hur blinkar dioden under luckan på ECL100M?
Ja, det fungerar med bara framledningsgivare men det är svårare att få jämn rumstemperatur.Anette två tre skrev:
Alla tempgivarna i ECL100M är PT1000-givare, behöver ej vara Danfoss egna givare.
Vilka temperaturer och vilket flöde säger energimätaren att det är på fjv-vattnet?
Invattnet är 94.35 grader. Ut är 31.82. Visste inte att man kunde se det. Är det lampan på bilden som ska blinka? Den gör inte det, inget annat blinkar heller.Demmpa skrev:
Först lite OT, inget som hjälper dagens problem, sen lite problemlösning.
Ja, det fungerar med bara framledningsgivare men det är svårare att få jämn rumstemperatur.