1 741 läst ·
15 svar
2k läst
15 svar
Hur hänga skåp i dubbelgips, för trångt bakom gipset för mollyplugg
Sida 1 av 2
Ska hänga upp ett ikea Ivar skåp i en gipsvägg. Hade tänkt hänga upp med två mollyplugg, men efter att jag borrat upptäcket jag att det var dubbelgips ~26mm. Dessutom verkar det vara någon annan vägg bakom gipsväggen, så får inte plats med längre plugg/skruv än 55mm. Hittar ingen mollyplugg under 55mm som är gjort för dubbelgips. Någon som har tips på hur jag kan hänga upp skåpet?
Beror lite på vad väggen bakom är, om du kan få i tex en gängstav. Annars hade jag experimenterat med någon typ av fogmassa eller sättlim i ett hål, och sedan tryckt i en plugg innan det härdat. Kommer sitta som berget om du trycker i så det bildar en klump mellan väggarna.
Vet inte riktigt vad väggen bakom är så vill ogärna borra i den. Vilken typ av plugg vore lämplig i kombination med fogmassa eller sättlim?J Jocke Best skrev:
Du kan väl inte hänga ett skåp med mollyplugg i en gipsskivevägg! Anser jag iallafall!
Verkar inte vara mer än 30mm luft bakom skivorna. Väggen där bakom känns som betong. Vetter mot en granne, är ett flerfamiljshus.Matti_75 skrev:
Produkter som diskuteras: "montageskruv"
Montageskruv
Montageskruvar kännetecknas av ett förstorat skruvhuvud som inte sjunker in i materialet efter skruvdragning. Dessa skruvar är idealiska för tillämpningar där man vill ha ett synligt montage, eftersom skruvhuvudet förblir synligt på ytan
Läs mer