Vi ska montera väggskåp i en nisch i tvättstugan och jag skulle vilja få tips/råd/ideér vad som blir snyggast lösning på "inklädnaden".
Tycker inte jag ser så bra detaljerade bilder när jag letar efter olika alternativ på lösningar.
Vi vill sätta skåpen så nära tak (panel) som möjligt, utan att luckan riskerar ta emot taket när den öppnas.
Då skulle man kunna lösa det genom att lägga en täcksida ner (235cm vägg till vägg) ovanpå skåpen, samt fästa en likadan undertill och därefter sätta passbit på vardera sida som livar med täcksidorna.
Men kommer inte det se konstigt ut? då ramar man liksom bara in ovan/undersida och låter respektive sida vara utan?
Lika konstigt blir det väl att först rama in samtliga sidor med täcksidor, och sen sätta passbitarna?
Såhär är det tänkt.
Hur hade ni gjort, eller hur har ni redan löst det?
Tycker inte jag ser så bra detaljerade bilder när jag letar efter olika alternativ på lösningar.
Vi vill sätta skåpen så nära tak (panel) som möjligt, utan att luckan riskerar ta emot taket när den öppnas.
Då skulle man kunna lösa det genom att lägga en täcksida ner (235cm vägg till vägg) ovanpå skåpen, samt fästa en likadan undertill och därefter sätta passbit på vardera sida som livar med täcksidorna.
Men kommer inte det se konstigt ut? då ramar man liksom bara in ovan/undersida och låter respektive sida vara utan?
Lika konstigt blir det väl att först rama in samtliga sidor med täcksidor, och sen sätta passbitarna?
Såhär är det tänkt.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur hade ni gjort, eller hur har ni redan löst det?
Jag skulle släppt ca 5mm mellan tak och skåp, speciellt om du har paneltak det är aldrig slätt/rakt och på detta sätt får du en skugga som döljer lite..
Sedan på sidorna sätter du passbitar som vanligt, om du vill ha en skiva undertill så kan du montera det men lite overkill i en tvättstuga..
Sedan på sidorna sätter du passbitar som vanligt, om du vill ha en skiva undertill så kan du montera det men lite overkill i en tvättstuga..
Det var en tanke jag hade, men blir det snyggt att antingen 1) släppa passbiten 5mm från taket också, eller 2) låta den gå upp emot taket?Rejäl skrev:
Vi har nog kommit fram till att det blir snyggast att ha en täcksida undertill, vi ska ha mörggröna luckor och vit stomme. Luckorna har en 28mm ram runt dessutom, så risken är att det blir ram på ram.
Detta får ni provar er fram hur det ser ut vet inte bredden på passbitarna hur tydligt dessa syns..X xLnT skrev:
Ja vist ser det bättre och exklusivare ut med..X xLnT skrev:
Det är svårt för oss att se då vi inte ser luckan och helheten..X xLnT skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 512 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 512 inlägg
Ja, sorry, det har du helt rätt i, jag som är lite tröttS sinuslinus skrev:
Vi var inne på att sätta passbitar mellan stommarna i tidigare planeringsskede, men eftersom det fanns en ram på 28mm i luckorna tyckte vi det konkurrerade, så därav skippade vi detta.
Såhär är tanken att det ska bli:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi tyckte inte en passbit mellan luckorna där hade gjort sig.
Klicka här för att svara