Vad behöver jag för att göra rent avloppet egentligen, räcker de med en vanlig avloppssystem från biltema eller hur gör jag egentligen? Verkar vara nå grymt feta lager på sidan av röret Gammal rostig rörstump med synlig korrosion och avfall, placerad på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

H
D Denwarp skrev:
Vad behöver jag för att göra rent avloppet egentligen, räcker de med en vanlig avloppssystem från biltema eller hur gör jag egentligen? Verkar vara nå grymt feta lager på sidan av röret [bild]
Hur gammalt är röret, håller det tätt? Jag skulle nog fundera på att byta rör om det inte är allt för långt till anslutningen. Gjutjärn rostar inifrån. Jag fick byta men jag var inte så klok så det hann att gå hål.

H HEM2121 skrev:
Hur gammalt är röret, håller det tätt? Jag skulle nog fundera på att byta rör om det inte är allt för långt till anslutningen. Gjutjärn rostar inifrån. Jag fick byta men jag var inte så klok så det hann att gå hål.

Har nog suttit där sedan huset byggdes 1964, ska ta och byta avloppet sen när de är dax att renovera upp badrummet tänkte jag då det är ingjutet i plattan

H
D Denwarp skrev:
Har nog suttit där sedan huset byggdes 1964, ska ta och byta avloppet sen när de är dax att renovera upp badrummet tänkte jag då det är ingjutet i plattan
Vårt rör var sen 1967-68 men det låg utan lutning en bit vilket gjorde att vatten hela tiden låg kvar i röret.
Ligger det ingjutet plattan är det ju tuffare att byta. Svårt att säga vad röret tål för rengöring. Hoppas att en erfaren och duktig rörläggare kan ge dig rätt råd.

Nej till det där hårda gamla fettet i köksavloppet duger inget Biltema har. Du behöver en ordentlig rensmaskin med en roterande rensfjäder om du skall få bort det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.