Hej,
det har varit typ tio månader sedan det var någon som tittade på det här hörnet i källaren. Idag tänkte jag städa och fick panic. I bilderna ser ni en sömn av torr och sönderfallande betong. Bilderna visar två rum med en vägg emellan och det verkar som det är samma läckage? En gammal läckage? Bör jag få panic? Vem ska jag ringa- kommunen, en byggfirma, byggfirman som bygger ett stort hus precis bredvid oss och har rivit allt samt grävt på den sidan huset? tacksam råd om nästa steg.

• Torr och sönderfallande betong i ett hörn av en källare med ett rör som går upp längs väggen, antyder möjlig fukt- eller läckageproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fuktfläckar och sprickor på en vitmålad källarvägg samt trasiga hörn, möjligt tecken på vattenläckage eller skador på betongen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Claes Sörmland
Det ser ut som att du har fukt som sugs upp i betongväggen från marken och eftersom putsen är målad med tät akrylatfärg så kan denna fukt inte torka ut mot rummet. Då får du dessa skador. Ingen panik men det indikerar ett fuktproblem.

Hej, tack för svar. Vet inte riktigt hur en sådan fuktproblem ska hanteras. Det är nu så torrt. I ett av rummen rum går avfuktaren på fullt och det mäts kring 60% i källaren. Jag ska hålla ett öga på det antar jag. Tack igen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.