Jag kan inte vara ensam om att trähandtaget på mina Skeppshult stekpannor i gjutjärn snurrar runt? Det är ju hopplöst att inte ens kunna skaka runt köttbullar lite grann utan risk för snurr.

Läste om någon som skulle svarva ett nytt handtag för några år sen, men det är inte aktuellt här hemma. Tips på ett värmetåligt lim? Annan lösning? Jag har inte kunnat hitta något vettigt!

• Svart gjutjärnspanna med trähandtag på rutig handduk, träyta, köksmiljö, märkning "SKEPPSHULT" på handtaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
är inte delen längst ut skruvad i själva pannan då så det bara handlar om att dra åt kanske? Annars finns det ju ingen logik i hur det sitter ihop....Kan ju vara pressad också förstås.......

• Gilla
7ender
  • Laddar…
7ender
Jag kan bekräfta att öglan längst ut på handtaget kan skruvas åt.

Jag har nog bara varit för klen när jag försökt skruva runt öglan tidigare då 😆 Tusen tack för era snabba svar!

T TheGreenLady skrev:
Jag kan inte vara ensam om att trähandtaget på mina Skeppshult stekpannor i gjutjärn snurrar runt? Det är ju hopplöst att inte ens kunna skaka runt köttbullar lite grann utan risk för snurr.

Läste om någon som skulle svarva ett nytt handtag för några år sen, men det är inte aktuellt här hemma. Tips på ett värmetåligt lim? Annan lösning? Jag har inte kunnat hitta något vettigt!
Beställer ett nytt från skeppshult.

• Gilla
TheGreenLady
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.