5 061 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Hur gör jag med snurrande trähandtag på Skeppshult gjutjärnspanna?
Jag kan inte vara ensam om att trähandtaget på mina Skeppshult stekpannor i gjutjärn snurrar runt? Det är ju hopplöst att inte ens kunna skaka runt köttbullar lite grann utan risk för snurr.
Läste om någon som skulle svarva ett nytt handtag för några år sen, men det är inte aktuellt här hemma. Tips på ett värmetåligt lim? Annan lösning? Jag har inte kunnat hitta något vettigt!
Läste om någon som skulle svarva ett nytt handtag för några år sen, men det är inte aktuellt här hemma. Tips på ett värmetåligt lim? Annan lösning? Jag har inte kunnat hitta något vettigt!
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 inlägg
är inte delen längst ut skruvad i själva pannan då så det bara handlar om att dra åt kanske? Annars finns det ju ingen logik i hur det sitter ihop....Kan ju vara pressad också förstås.......
Jag har nog bara varit för klen när jag försökt skruva runt öglan tidigare då 😆 Tusen tack för era snabba svar!
Beställer ett nytt från skeppshult.T TheGreenLady skrev:Jag kan inte vara ensam om att trähandtaget på mina Skeppshult stekpannor i gjutjärn snurrar runt? Det är ju hopplöst att inte ens kunna skaka runt köttbullar lite grann utan risk för snurr.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byta trossbottenskiva - hur gör jag med rörgenomföringar?
Vatten & Avlopp -
Nyköpt DM Asko torkar dåligt. Vad göra?
Teknik -
Efter rengöring LLVP
Värmepumpar -
Hur gör jag ett snyggt fönsterfoder utan att använda klacklist?
Fönster & Dörrar -
Hjälp hur gör jag?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus