Hej!
Jag har en taklampa som ska monteras, men när jag kollar på kontakterna så finns det 2 olika gångar för El, 1 är redan isatt och andra delen är inte skarvad alls
Hur går jag till väga i detta fall? Jag ska använda en lampkontakt för denna installation
Jag har en taklampa som ska monteras, men när jag kollar på kontakterna så finns det 2 olika gångar för El, 1 är redan isatt och andra delen är inte skarvad alls
Hur går jag till väga i detta fall? Jag ska använda en lampkontakt för denna installation
Ser lite lurigt ut, den lösa kabeln är säkert med en avlastning som gör att armaturen ska hänga i den. Nästan så man tror att det inte är färdigkopplat. Skala upp den, sätt på ett par sockerbitar och koppla in elen i andra ändan för att se om alla lampor lyser.
Nej, skala INTE den. Jag är tämligen säger på att den ledningen inte har någon elektrisk funktion. Den är enbart för att ha två sladdar att hänga lampan ifrån. Koppla INTE in el i den.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur kopplar jag vidare från denna kulventil? Comisa till Vatette
Vatten & Avlopp -
Vad är denna brunn till för? Lampa lyser vid elcentral, nivålarm?
Vatten & Avlopp -
Vad menar Nibe i denna video för avluftning av värmepump?
Värmepumpar -
Vad är denna mystiska slang/sladd som sticker ut från huset 2m under marken? Upptäckts vid dräneringsarbete.
Grund & Markarbeten -
Plejd DIM-01 vid taklampa
El