Hej!

Jag har en taklampa som ska monteras, men när jag kollar på kontakterna så finns det 2 olika gångar för El, 1 är redan isatt och andra delen är inte skarvad alls

Hur går jag till väga i detta fall? Jag ska använda en lampkontakt för denna installation

• Monteringsanvisning för taklampa med schematiska illustrationer, inklusive en otydlig kopplingsskiss.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en taklampa med utsatt elanslutning och en oansluten tråd framför en installationsguide.
    Skapa konto
  • Hand håller en elektrisk kabel framför en omonterad taklampa med installationsinstruktioner i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Taklampans monteringsplatta med en icke ansluten elektrisk kontakt och en ansluten tråd.
    Skapa konto
Ser lite lurigt ut, den lösa kabeln är säkert med en avlastning som gör att armaturen ska hänga i den. Nästan så man tror att det inte är färdigkopplat. Skala upp den, sätt på ett par sockerbitar och koppla in elen i andra ändan för att se om alla lampor lyser.

• Gilla
Aiglebak
  • Laddar…
A
Hur ser delen ut som ska sitta dikt tak? Den verkar inte vara gjord för ett lamputtag vad jag kan se på bild och instruktioner utan fast anslutning klass 1

• Gilla
Aiglebak
  • Laddar…
El ska med största sannolikhet bara gå ner i den ena kabeln och den andra kabeln är bara till för att bära upp armaturen.

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Nej, skala INTE den. Jag är tämligen säger på att den ledningen inte har någon elektrisk funktion. Den är enbart för att ha två sladdar att hänga lampan ifrån. Koppla INTE in el i den.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.