Jag har använt Tec7 som fönsterkitt. Problemet är att det inte blivit helt slätt. Jag skulle behöva ta bort ojämnheter med sandpapper, som jag brukar göra med vanligt fönsterkitt. Problemet är att det aldrig verkar stelna. Fortfarande efter en dryg vecka är det mjukt och gummiaktigt. Kommer det någonsin att stelna? Det är ju svårt att få det att bli helt exakt slätt från början. Hur är det tänkt att man ska använda det?

• Ojämnt applicerat fönsterkitt vid kanten av ett fönster och en röd fönsterkarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har aldrig använt tec7 men blir inte den som alla andra fogmssor/konstruktionslim lite gummiaktig? Tror tyvärr inte det kommer gå att slipa det med sandpapper..

Z zzoink skrev:
Har aldrig använt tec7 men blir inte den som alla andra fogmssor/konstruktionslim lite gummiaktig? Tror tyvärr inte det kommer gå att slipa det med sandpapper..
Finns det något man göra då, eller måste man ta bort det och ersätta med vanligt kitt?

Dom blir gummiaktiga, det är på så sätt dom klarar flex.alla MS polymerer är likartade. Skär bort det fula med en rakbladskniv och gör om. Släta av med ett vått finger är en enkel metod att få det slätt och snyggt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.