369 läst · 3 svar
369 läst
3 svar
Hur gör ni för att hålla koll på underhållsuppgifter och budgetering?
Om detta är fler forum ber jag om ursäkt!
Vi är två UX-designers som i samband med vårt examensarbete vill undersöka bostadsägares tankar kring bostadsunderhåll, budgetering och renovering.
Genom att svara på vår enkät hjälper du oss att skapa en förståelse för bostadsägares beetenden och behov gällande underhåll av deras bostäder.
Vi är intresserade av att höra från alla som äger, har ägt eller är på g att köpa bostad. Enkäten består av 14 frågor och tar mellan 5-10 minuter att genomföra.
Tack för att du tar dig tid att svara!
https://forms.gle/3mr3LHFZK4Lpjhdb7
Vi är två UX-designers som i samband med vårt examensarbete vill undersöka bostadsägares tankar kring bostadsunderhåll, budgetering och renovering.
Genom att svara på vår enkät hjälper du oss att skapa en förståelse för bostadsägares beetenden och behov gällande underhåll av deras bostäder.
Vi är intresserade av att höra från alla som äger, har ägt eller är på g att köpa bostad. Enkäten består av 14 frågor och tar mellan 5-10 minuter att genomföra.
Tack för att du tar dig tid att svara!
https://forms.gle/3mr3LHFZK4Lpjhdb7
Er app/sida kommer finnas några år och bygga på schabloner. Mitt hus kommer stå i 100+ år och underhållet baseras på behov, ekonomi, tid och prioriteringar.
En fysisk pärm med lite kvitton är mer tidseffektivt och driftsäkert.
Tänk själv, hur många programvaror/appar använder du som är 10 år gamla? 15? 20? 30?
En fysisk pärm med lite kvitton är mer tidseffektivt och driftsäkert.
Tänk själv, hur många programvaror/appar använder du som är 10 år gamla? 15? 20? 30?
Själv sköter jag ju underhållet själv och gör det när det behövs.
Men det finns säkert massor av folk i villor som inte vill eller kan rensa hängrännorna själva så iden är det inget fel på..
Jag skulle tryckt in en funktion så företag kan annonsera i Appen så tex när Anna och Hanna behöver rensa hängrännorna enligt planen så kommer dom får 2-4 erbjudande av företag som erbjuder denna tjänst.
Det behöver ju inte bli en succé app men jag tycker iden duger gott och väl som examensarbete.
Gör så man kan skicka kopior av kvitton och sånt till valfri moln lagring/mail också.
Men det finns säkert massor av folk i villor som inte vill eller kan rensa hängrännorna själva så iden är det inget fel på..
Jag skulle tryckt in en funktion så företag kan annonsera i Appen så tex när Anna och Hanna behöver rensa hängrännorna enligt planen så kommer dom får 2-4 erbjudande av företag som erbjuder denna tjänst.
Det behöver ju inte bli en succé app men jag tycker iden duger gott och väl som examensarbete.
Gör så man kan skicka kopior av kvitton och sånt till valfri moln lagring/mail också.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Program för att göra planritning?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur gör jag för att bli av med isbildning på gamla fönster.
Isolering -
Radonmätning nödvändig - så gör du steg för steg
Artikelkommentarer -
Rengöra betonggolv före golvläggning med platonmatta?
Golv -
Hur göra med golvvärmerör ovanför minishunt?
Värme allmänt