Tjena. Jag har kört fast. Vår ytterdörr sluter inte helt tätt vid långsidan med handtaget. Jag vill alltså ha dörrbladet 5 mm längre in i öppningen på sidan med handtag.

Jag har en swedoor Advanced Line som man kan justera själv.

Tyvärr är jag tydligen för pantad för att förstå vilken av justeringarna jag skall använda.

Nån vänlig själ som fattar?

• Instruktioner för justering av Swedoor Advance-Line gångjärn, inklusive steg-för-steg bilder för att anpassa dörrens position och passform.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är blecket som ska justeras. Sitter vid låset och är ett par skruvar som du ska släppa efter och flytta en metalldel och sedan spänna skruvarna igen.

• Gilla
Henok12
  • Laddar…
F Falle86 skrev:
Det är blecket som ska justeras. Sitter vid låset och är ett par skruvar som du ska släppa efter och flytta en metalldel och sedan spänna skruvarna igen.
Åh fan. Du menar så att blecket håller in dörren? Är det så jäkla enkelt? 😂 Skall testa

Har byggt ett Attefallshus själv men klarar inte justera dörr. 😬

På låssidan kommer dörren att gå inåt.

• Gilla
Henok12
  • Laddar…
Går dörren att låsa dvs går dörrbladet att stänga så pass att tryckesfall och låskolv greppar i slutblecket? I så fall är det nog så att ditt problem inte är relaterat till gångjärnen utan till slutbleckets läge i förhållande till låskolven.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.