Hej
Jag har ett gammalt telefonjack och gammal koppling till ADSL (tror jag) som inte används och föreningen har sagt att det är ok att avlägsna. Vi använder nyare uttag för adsl som sitter på annan del av lägenheten. Är det bara att klippa sladdarna eller bör jag vidta andra åtgärder först?
Jag har ett gammalt telefonjack och gammal koppling till ADSL (tror jag) som inte används och föreningen har sagt att det är ok att avlägsna. Vi använder nyare uttag för adsl som sitter på annan del av lägenheten. Är det bara att klippa sladdarna eller bör jag vidta andra åtgärder först?
Tack för svar! Tror du det gäller båda uttagen eller enbart telefonjack?
tack för svar! Tror du det gäller båda uttagen eller bara telefonjack?J Jocke Best skrev:
Klipp avlägsna och spackla över hålenJ Jamarutski skrev:
Uttaget till höger är för tv+ radio.
Den kan du inte göra som du vill med. Men gissar då den saknar coaxialuttag så är det så gammalt att det borde ej vara i bruk
Den kan du inte göra som du vill med. Men gissar då den saknar coaxialuttag så är det så gammalt att det borde ej vara i bruk
Uttaget är inte aktivt. Måste vara väldigt gammalt. Vi har ”nyare” tele2 (comhem) uttag som ser likadan ut fast med tre uttag en är ADSL.
Adsl kan det omöjligt vara, då det är en teknik som går, eller gick, via telenätet, 2 koppartrådar, men oavsett så är det inga problem om det nu är ur drift.J Jamarutski skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur gör jag för att bli av med isbildning på gamla fönster.
Isolering -
Bygger vardagsrum i tidigare badrum. Hur gör vi med gamla vattenrör?
Vatten & Avlopp -
Kan jag göra något åt vårt gamla garage?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur gör jag med den gamla bastupanelen i våtrummet?
Badrum -
Hur göra med gamla a och b dosor vid renovering
El