Hur gör jag här? Spånskiva på gammalt trägolv?

266 läst  3 svar

1. R
    Medlem Nivå 1
    Hejsan !
    Skall renovera övervåningen på huset.
    Tänkte först bara slänga ut det gamla klick golvet och in med nytt, men det ser ju inget roligt ut under.
    Har problem med att golvet knakar och det gamla klickgolvet hade spruckit i sponten på ett ställe. Så måste jag slänga ut allt och skruva spånskiva direkt på regel eller kan man köra spånskiva ovanpå det gamla trägolvet på bilden.

2. A
    Medlem Nivå 1
    Inga problem att lägga det ovanpå men gå över hela golvet och skruva ner varje bräda som knarrar annars så fortsätter det efteråt.
    Sen måste spånplattan vara hellimmad annars får du knarr däremellan.
    Knarret uppstår ju när 2 delar rör på sig vid belastning

• Laddar…
  3. R
    Medlem Nivå 1
    Kör jag vanlig 22mm spån skiva, eller kör man nån ROT skiva? Är inte rädd för nå trösklar utan de är bara 2 dörrar så dom kan jag höja lite. Man kanske skulle lägga spårad 22 mm skiva och köra golvvärme när man liks gör de,har nyss gjort nedervåningen men där reglade jag nytt bjälklag. Hade verkligen tänkt slippa böka på med de här uppe också.

4. R
    Medlem Nivå 1
    Blev lumpapp, 22 mm golvspån, limmar endast sponten och skruvar ner i gamla golvet +reglarna under. Helt knarrfritt

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: