Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Hur gör jag för att byta lager i min fläktmotor till HERO 1000 S EC

1. P
    Medlem · 1 inlägg

pa.hellqvist47

Medlem
    Jag har missljud i min fläktmotor och skulle gärna prova på att byta lager i den. Hur gör jag?

2. A
    Medlem · Stockholm · 8 inlägg

Anders890

Medlem
    Jag vet inte om det är "offtopic" eller tillför just den här diskussionen något - men min roterande värmeväxlare i mitt Systemair aggregat la av för något år sedan, fick larmet rotorstopp, det visade sig vara elmotorn som pajade efter ca 5 år i drift, när jag bytte den så fungerade det fortfarande inte, så bytte även givaren, fortfarande larm - rotorstopp, då kom en duktig tekniker hem till mig och bytte styrenheten/kretskortet, så äntligen blev den lagad även om det kostade några tusenlappar tyvärr.. han förklarade att det är hyfsat vanligt på aggregat att när motorn pajar så pajar även styrenheten.

Nyligen upptäckte jag ett missljud från den roterande värmeväxlaren när den snurrar, vet inte vad det är men kanske är det lagren som börjar bli dåliga, tycker det verkar vara mycket problem med dessa "villaaggregat" och svårt att hitta bra tekniker/service personal runt i Stockholm?

Mvh Anders

3. Snailman
    Medlem · Västra Götaland · 5 217 inlägg

Snailman

Medlem
  4. A
    Medlem · Stockholm · 8 inlägg

Anders890

Medlem
    Uppdatering, det verkar som om missljudet kommer från elmotorn och inte värmeväxlaren, vilket är mycket märkligt då den är bytt för ca 1 år sedan ..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.