Byggahus.se

Hur gör jag färdigt bortgrävds planteringar

1. Papphammar666
    Medlem · värmland · 699 inlägg

Papphammar666

Medlem
    Som rubriken lyder .tips hjälp gammal grusgång och massor med blommor som förstörde fasad ..nymålat och bortgrävt...kolla bild vill ha tips råd ...för att få det snyggt med inte allt för mycke slit/pengar

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Varför ligger mattan där , är det för att inte singlet ska sjunka eller är det från dräneringen , gräset kommer att gå in mot väggen efter några år , hur vill du ha det

3. B
    Medlem · Stockholms län · 23 656 inlägg

BirgitS

Medlem
    Att lägga plattor i någon form närmast huset är ju både vanligt och bra, i ditt fall skulle det ju bli snyggt att fortsätta med samma sten som du har på trappan..

4. Papphammar666
    Medlem · värmland · 699 inlägg

Papphammar666

Medlem
    Jag har dränering och mattan är enbart för att blommor/ogräs ska växa så fort plus att jag vill att gruset ska ligga still / kvar

5. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Då jämnar du av med lut ut från huset , kanske 1 - 2 cm viker in mattan över och lägger plattor där som i framkant är jäms med gräsmattan , Då kan du komma med gräsklipparen in på plattan resultatet blir inget gräs dom första åren mellan plattorna , sen kommer det , men rent och snyggt mot grundmuren , enklast och billigaste sättet , är ett GDS-jobb , bara fritid går bort

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.