Hej!
Ska gjuta betongplatta i befintlig betongram (finns bara en ram runtom). Det jag undrar är hur jag gör mot husväggen? Där finns i dagsläget ingen betongram. Ska man såga ut träfasaden och sätta nån cellplastskiva istället eller vad finns det för lösningar? Vill ha betongen upp till vita trälistens nederkant ungefär. I dagsläget kan jag sticka ner måttstocken ca 10-15 cm i håligheten.
Tack på förhand!
Ska gjuta betongplatta i befintlig betongram (finns bara en ram runtom). Det jag undrar är hur jag gör mot husväggen? Där finns i dagsläget ingen betongram. Ska man såga ut träfasaden och sätta nån cellplastskiva istället eller vad finns det för lösningar? Vill ha betongen upp till vita trälistens nederkant ungefär. I dagsläget kan jag sticka ner måttstocken ca 10-15 cm i håligheten.
Tack på förhand!
Vad är det bakom panelen? Hur långt ner går den? Hur ser det ut ovanför den tilltänkta betongen?M Marcus Stavsjö skrev:
Normalt brukar jag 20mm rob 30 takisolering men det går med lite allt möjligt beroende på förutsättningarna. Du måste se till så att inte vatten kan leta sig i väggen när snön yr in
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur göra längst ner mot betongplattan? (Bilder)
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Asfalt mot husgrund (betongplatta på mark)?
Grund & Markarbeten -
60kvm carport med betongplatta, fall mot brunn och mot infart?
Grund & Markarbeten -
Gjuta betongplatta mot/över utfackningsvägg?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken skruv när man fäster en regel mot betongplatta?
Byggmaterial & Byggteknik