2 546 läst ·
1 svar
3k läst
1 svar
Hur gå tillväga för att få bort plugg i våtrumstapet och göra jämn?
Vi tänkte måla badrumstapeten, men först så måste jag lösa alla dessa hinder innan vi kan ens börja tänka på att måla...det är en rätt tunn tapet, men det borde kanske gå ändå? läste på Alcros sida att dom inte rekommenderade att måla en tunnare våtrumstapet..men men först och främst..hur få bort pluggar och täta hålen och göra det jämt?
uppifrån ciliconad plugg som sticker ut, en massa skruvhål, en spricka i våtrumstapeten, stora metall pluggar (hur få bort dom?) och nederst är det skruvhål i duschen som är siliconade. Alla andra är utanför duschutrymmet
uppifrån ciliconad plugg som sticker ut, en massa skruvhål, en spricka i våtrumstapeten, stora metall pluggar (hur få bort dom?) och nederst är det skruvhål i duschen som är siliconade. Alla andra är utanför duschutrymmet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Ja du.... till att börja med så fäster ingen färg där det är det minsta lilla rester av silikon kvar.
Samtidigt är silikon det enda som något så när tätar dessa hål.
Du kan säkert i bygghandeln hitta någon form av limtätmassa som är ok att använda i våtutrymme samt som är övermålningsbar men inga sådana här lösningar är optimala.
För att ta bort metallkragen från gipsankarna så tar du enklast ett bor något större än hålet i dem och borrar lätt tills ringen släpper. Sen kan du täta hålet likt de andra.
Här är ett bra alternativ som troligen skulle kunna fungera.
https://www.bauhaus.se/casco-superfix
Samtidigt är silikon det enda som något så när tätar dessa hål.
Du kan säkert i bygghandeln hitta någon form av limtätmassa som är ok att använda i våtutrymme samt som är övermålningsbar men inga sådana här lösningar är optimala.
För att ta bort metallkragen från gipsankarna så tar du enklast ett bor något större än hålet i dem och borrar lätt tills ringen släpper. Sen kan du täta hålet likt de andra.
Här är ett bra alternativ som troligen skulle kunna fungera.
https://www.bauhaus.se/casco-superfix
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur bör jag gå tillväga för att följa dagens regler för våtrum ?
Badrum -
Hur går jag bäst tillväga för att uppgradera garage till 3-fas?
Laddboxar -
Hur går jag tillväga för att byta mögelskadade väggar i garaget?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Tillvägagångsätt för isolering av kattvind
Isolering -
Hur går man tillväga för att få ett badkar hemma?
Badrum