912 läst ·
11 svar
912 läst
11 svar
Hur fungerar prissättningen på el ?
Dom har nog lockat dig med den rabatten i 12 mån. Sen försvinner den och stannar du kvar i två år ytterligare så har du betalat mer än hos t.ex. Tibber som har ett påslag på 8.6öre just nu (+49kr/mån)
Det är vanligt att elbolag köper kunder. Vattenfall ger gratis skidglasögon t.ex. om man binder upp sig 12mån.
Välj ett bolag som hjälper dig köpa el på billiga timmar och ducka effektavgift.
Det är vanligt att elbolag köper kunder. Vattenfall ger gratis skidglasögon t.ex. om man binder upp sig 12mån.
Välj ett bolag som hjälper dig köpa el på billiga timmar och ducka effektavgift.
Vet någon om elhandelsföretag har någon kickback, till exempel årsbonus från NordPool ?Attitudeswe skrev:
Dom har nog lockat dig med den rabatten i 12 mån. Sen försvinner den och stannar du kvar i två år ytterligare så har du betalat mer än hos t.ex. Tibber som har ett påslag på 8.6öre just nu (+49kr/mån)
Jag har ju svårt att tro att elhandelsföretag skulle göra en medveten förlust affär.
Dessutom har jag inte någon månadsavgift.
Bolag brukar kunna tänka sig betala för nya kunder.B Bo Seborn skrev:
Om det är pengar till telemarketing bolag eller pengar till kunden i form av negativt påslag...
Kolla på bredbandsoperatörer / tv / provförsäkring till ny bil osv. Alla dom har ett orimligt lågt pris i några månader för att man skall bli kund hos dom. Sen tjänar dom på att man är lat och inte orkar byta.
Bolån ännu värre
Handla el på spekulation kan i stort sett vem som helst göra. Kan lika gärna bli dyrare som billigareuseless skrev:
Ja, men 12 månader låter som en extremt lång period, e det verkligen med sanningen överensstämmande…?Attitudeswe skrev:
Bolag brukar kunna tänka sig betala för nya kunder.
Om det är pengar till telemarketing bolag eller pengar till kunden i form av negativt påslag...
Kolla på bredbandsoperatörer / tv / provförsäkring till ny bil osv. Alla dom har ett orimligt lågt pris i några månader för att man skall bli kund hos dom. Sen tjänar dom på att man är lat och inte orkar byta.
Bolån ännu värre
Men visst funkar det så, man subventionerar kunder en initial period men hoppas få igen på att tillräckligt många kunder inte shoppar runt
Du skrev att vem som helst kan handla på spekulation. Om jag binder priset gör jag det för att jag tror att det blir billigare, dvs spekulation.Z Zodde skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
🧵 Nibe F110 – säkringen löser ut i Auto-läge (fungerar i elpatron-läg
Värme allmänt -
Ljudisolering av gästtoa mha akustikpanel, fungerar det?
Badrum -
Hur fungerar elprisarbitrage?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Hur fungerar bastun i helhet?
Bastu -
Stativ som fungerar både till borr, dremel och brännjärn?
Inredning