Hej!
Jag ska montera ett badkar och skulle gärna slippa att byta blandare. Jag har läst att det finns badkarspip som har utlopp för både bad och dusch som man kan sätta på nuvarande blandare. Men hur vet jag vilken modell man ska ha? Finns det universala? Och hur vet jag vilken typ av blandare jag har? Ser bara att det är en FM Mattsson men inte modell.
Skulle gärna slippa åka till en affär och fråga och istället kunna beställa på nätet. Någon som kan hjälpa mig?
Tack på förhand!
Jag ska montera ett badkar och skulle gärna slippa att byta blandare. Jag har läst att det finns badkarspip som har utlopp för både bad och dusch som man kan sätta på nuvarande blandare. Men hur vet jag vilken modell man ska ha? Finns det universala? Och hur vet jag vilken typ av blandare jag har? Ser bara att det är en FM Mattsson men inte modell.
Skulle gärna slippa åka till en affär och fråga och istället kunna beställa på nätet. Någon som kan hjälpa mig?
Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min erfarenhet av badkarsblandare är att det är en djungel. Köpte badkar+blandare+takduschset på bauhaus i november. Trots att säljare rekommenderade blandare +takdusch blev det fel. Efter 3*2 timmar där med samtal, två byten var det först i förra veckan installatör därifrån borrade nya hål i kaklet och jag har nu fungerande badkarspip+handdusch+takdusch.
Så mitt tips blir, prata med någon som kan.
Så mitt tips blir, prata med någon som kan.
Tack för ditt svar! Vad tråkigt att det blev så krångligt för dig
Men skönt att det tillslut ordnade sig!
Jag skrev till FM Mattsson på Facebook och fick precis svar så nu vet jag vad jag ska köpa och hur det funkar.
Då borde jag kanske ta bort inlägget eller hur funkar det?
Men skönt att det tillslut ordnade sig!
Jag skrev till FM Mattsson på Facebook och fick precis svar så nu vet jag vad jag ska köpa och hur det funkar.
Då borde jag kanske ta bort inlägget eller hur funkar det?
Skriv svaret så är vi fler som lär oss.A Akravasta skrev:
Smart
Jag tittade innan på bilder på Mattssons hemsida och listade ut vilken blandartyp jag har. Skrev sedan och frågade hur badkarspip till den fungerar och fick följande svar:
"Hejsan! Yes, har du en 9000E duschblandare med utlopp ner så är det bara att köpa till utloppspipen 9000E och koppla på! Den fungerar som en vridomkastare där du gängar på slangen på undersidan. Det innebär att när du har pipen riktad rakt utåt så får du vatten i pipen och vrider du den in mot vägg så får du vatten i slangen... Ha en forts trevlig torsdagskväll! / Johan FMM Mora"
Fick svar inom några timmar så verkligen kundservice!
Jag tittade innan på bilder på Mattssons hemsida och listade ut vilken blandartyp jag har. Skrev sedan och frågade hur badkarspip till den fungerar och fick följande svar:
"Hejsan! Yes, har du en 9000E duschblandare med utlopp ner så är det bara att köpa till utloppspipen 9000E och koppla på! Den fungerar som en vridomkastare där du gängar på slangen på undersidan. Det innebär att när du har pipen riktad rakt utåt så får du vatten i pipen och vrider du den in mot vägg så får du vatten i slangen... Ha en forts trevlig torsdagskväll! / Johan FMM Mora"
Fick svar inom några timmar så verkligen kundservice!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Skall man kunna ställa krav på att Besiktningen i inlandet fungerar?
Bilar & andra fordon -
Hur fungerar egentligen byggbranschen när det gäller fakturering?
Hantverkare -
Hur fungerar poolbelysning av RGB typ
Pool -
Hur fungerar bygglovsprocessen
Bygglov -
Hur fungerar prissättningen på el ?
Elavtal, elpriser & elförbrukning