Byggahus.se

Hur frakta hem matta från danmark? Hjälp!!

1. nattugglan11
    Medlem Nivå 9
    Hej!

Jag har ropat in på webbauktion en matta, 2x3 meter. Auktionsfirman fixar inte frakt tyvärr men de kan medla 4st firmor till mig. verkar som bara 1-2 st av dem kan köra upp den till mig. Jag har inte fått offert ännu men det lär svida känner jag på mig. Auktionsfirman verklar lite fula och de kan heller inte rekomendera nån annan firma utöver dessa.

Vet någon av er har jag skall göra? Det är brådis, annar för jag betala extra för att mattan ligger där. Hur får jag tag i en dansk speditör som kan köra till sthlm billigt? Danska posten säger att de inte kan köra hit mattan då det inte är ett "paket" ?? Har de intelastbilar o kan slänga in en matta?? Eller hämtar de inte paket kanske utan bara lämnar? Hmmm...

Snälla hjälp!

2. A
    Medlem Nivå 7
    Kolla med DHL, www.dhl.se, eller UPS, www.ups.se, om de kan ordna transport. Auktionsfirman borde väl kunna fixa lite emballage till mattan och du borde kunna köpa upphämtning och transport till Sverige från UPS/DHL/motsvarande firma. Det finns en massa speditörer, men just nu kommer jag bara på de där två.

/ama

3. M
    Medlem Nivå 9
    Låter som ett ypperligt läge för roadtrip? På med takboxen o åk söderut o få ett oförglömligt familjeminne...

4. nattugglan11
    Medlem Nivå 9
    Jag är singel, o har dåligt med pengar, o börjar jobba imogon, roadtrippen får vänta några år. Kan ju hoppas mattan är flygande.

5. P
    Medlem Nivå 7
    Jag hade nog oxo satsat mina kort på DHL.

6. nattugglan11
    Medlem Nivå 9
    Japp, DHL va billigast o bäst.