Hej, första inlägget här, kan inte mycket om ämnet men är vetgirig. :) Har en skada på golvet i tvättstugan som "följde med på köpet", kan man fixa det här enkelt? Hur i så fall? (Se bifogad bild)

• Skadad yta på ett spånskivegolv i en tvättstuga med synlig spricka och golvbrunn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G
Redigerat:
  • Gilla
Samarbete
  • Laddar…
BirgitS
S Samarbete skrev:
Hej, första inlägget här, kan inte mycket om ämnet men är vetgirig. :) Har en skada på golvet i tvättstugan som "följde med på köpet", kan man fixa det här enkelt? Hur i så fall? (Se bifogad bild)
Våtrumsmattor ska väl kemsvetsas för att man ska kunna vara säker på att det blir tätt igen.

Men allra först bör det ju undersökas om det redan är en vattenskada där. Det ser misstänkt bubbligt ut men det kanske bara är på bilden.

• Gilla
  • Arg
Berntpeter och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men allra först bör det ju undersökas om det redan är en vattenskada där. Det ser misstänkt bubbligt ut men det kanske bara är på bilden.
Det är nog bara bilden som är lite förvrängd i perspektivet, det är inga bubblor på golvet. Jag lyfte lite i skadan och tittade, men vet inte riktigt vad jag ska leta efter, eller om man gör på något speciellt sätt för att kolla det?

BirgitS
Om det är någon sorts träskiva under så får den inte ha svällt eller vara mjuk på ytan.

Det var betong under, så inga problem med trä i alla fall! Kan det bli problem ändå? Ser inget uppenbart.

BirgitS
Betong tål en hel del vatten så det borde vara lugnt.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Ok vad bra, då ska jag prova den där som @Gooli rekommenderade. Tack för hjälpen, båda två!

En sådan här matta ska ej kemsvetsas, utan den ska trådsvetsas för att bli tät. Nu var ju detta i en tvättstuga så lär väl inte vara så mycket vatten på golvet, risken med en sån här skada är ju annars att det blir vått under mattan vilket leder till att limmet löses upp och mattan släpper. Ring en golvläggare så kan denne troligtvis bara svetsa i skadan sen är det klart.

Redigerat:
  • Gilla
Berntpeter och 1 till
  • Laddar…
Tack Gogga, ska kolla det också, kan nog vara värt det eftersom det är ett litet jobb. Återkommer med hur det gick!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.