Slipat bort all gammal färg och upptäcker att väggen är genomblöt. Hade tänkt att reparera sprickan på yttre väggen med Weber REP 25 men blir nu tveksam. Ska man låta det torka först?
Vad är det för material? Kalkbruk?
Vad är det för material? Kalkbruk?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har sprickorna blivit av kass dränering? Min teori var att vatten runnit ner i väggen genom sprickorna.Rejäl skrev:
Jag ser inte riktigt vart sprickan ligger i förhållande till marknivån utanför? Som Rejäl redan nämnt behövs det troligen en åtgärd under mark för att få till det. Lutar marken mot väggen eller bort från?
Nu är det utgrävt. Vid ena väggen är det berg i nederkant i mitten av väggen. Hur gör man med dräneringsrör i det fallet? Jag har för övrigt ingenstans att göra av vattnet än att leda röret bort från huset en liten bit.
Är det nödvändigt att lägga kallasfalt längst ner och sedan membran eller räcker det med bara platonmatta? Ska mattan i så fall dras över utstickande plattan längst ner eller bara till kanten?
Är det nödvändigt att lägga kallasfalt längst ner och sedan membran eller räcker det med bara platonmatta? Ska mattan i så fall dras över utstickande plattan längst ner eller bara till kanten?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur fixar man denna vägg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur fixar man detta på väggen?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur fixar jag denna vägg, målad med blyfärg, på ett säkert sätt
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Hur fixar jag denna vägg enklast?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur fixar jag en tegelvägg där putsen delvis är borta?
Byggmaterial & Byggteknik