Jag har satt upp glasväggar för att göra ett extrarum. Jag vet inte hur jag ska få till det snyggt, och täta i hörnen? Samt att jag vill bygga en liten vägg som ansluter till dragdörren så det blir ett riktigt rum. Se fotona för att förstå. Ni ser springorna mellan glasvägg och vägg, hur gör man med de så det blir snyggt?

Sista bilden är typ en sån vägg jag vill göra på första bilden. Typ 30 cm ut från väggen bara. Ni ser att glasdörren tar slut där. Samt att det är gardinskena i taket.

• Glasvägg som skapar ett extrarum med synliga springor vid anslutning till en befintlig vägg och en gardinskena i taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rum med glasvägg och glasdörr, springa vid hörnanslutning, samt inredning och gardinskena i taket.
    Skapa konto
  • Hörn där en glasvägg möter en vit vägg med synlig springa, problem vid rumsskapande.
    Skapa konto
  • Glasvägg som möter en fast vägg med synliga springor i ett pågående inredningsprojekt.
    Skapa konto
  • Närkontakt av en glapp mellan en grå vägg och en vit dörrpost som illustrerar frågan om att täta springor.
    Skapa konto
S
Ja regla upp, sätta gips och lister.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.