Byggahus.se

Hur får man bort plastpluggar i väggar?

1. P
    Medlem Nivå 2
  2. maflax
    Medlem Nivå 4
    Skär bort plasten som är synlig för att sedan spackla över hålet

3. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Och efter att den yttre delen är bortskuren går det säkert att slå in pluggarna lite till.

4. H
    Medlem · Nivå 12
    jag brukar skruva i en skruv några varv sedan dra ut allt med en tång.

5. H
    Moderator · Nivå 25
    Borrmaskin med vanlig borr som är något mindre än hålet i väggen. Den skär ut hela pluggen på sekunder.

6. I
    Anonym
    Det samma gör jag. Samma skruv som suttit där, in några varv och dra ut.

7. FixarFarsan
    Hobbysnickare Nivå 2
    Jag föredrar att skära av delen som sticker ut och sedan spackla för att slippa spackla ett "större" hål än nödvändigt.

• Laddar…
  8. T
    Medlem · Nivå 12
    Om vi backar till ruta 1, måste de verkligen bort? Det är ju fullt normalt är det ju lite gamla hål i väggarna när man flyttar in i en lägenhet. Om du inte målar hela väggen komemr det bli flammigt

9. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 19
    Kanske inte. Men har man, vilket jag råkat ut för, haft en gammal plugg rakt igenom ett VP-rör där den effektivt blockerade omdragningen av den, i samband med plugginsättningen, sönderborrade kabeltvkabeln, så plockar man bort dom efter det... :(

Ursäkta monstermeningen. :surprised:

10. T
    Medlem · Nivå 12
    Jo men nu gällde det ju borttagande av plugg inför flytt och då är frågan om de verkligen måste bort. Den nya boende kanske vill ha tavlor på samma ställe. Om det är en bostadsrätt ska den väl till och med vara i samma skick vid överlämning som vid kontraktskrivningen, att inklusive hål.

11. Alfredo
    Besserwisser · Nivå 19
    Aha, missade att det var en flytt. Trodde det var en renovering.

12. Schwen92
    Renoverare · Nivå 6
    Brukar ta en hovtång och nypa av dom sedan peta in i vägen och spackla. alt om det är betong, dra ut dom ur väggen rätt å slätt med en tång.

• Laddar…
  13. J
    Medlem · Nivå 8
    Borra ur dom.