Byggahus.se
Jag håller på att renovera köket och är i slutfasen nu men tidigare har jag bland annat rivit upp hela golvet och installerat vattenburen golvvärme både där och i hallen.

Kattlådan står i hallen och det har fungerat skitbra (haha) i flera år fram tills jag kopplade på golvvärmen för någon dryg månad sen. Det verkar som att värmen underifrån får kattlådan att stinka mycket mer nu än tidigare.

Min tanke är därför att flytta ner kattlådan till källaren så småningom dock måste köket bli färdigt först och därefter ska det storstädas i hela källaren. Just nu ligger det verktyg, bildelar, trädgårdsmöbler och saker som behövs till renoveringen i en enda stor röra plus att när de flytspacklade golvet så rann det ner en hel del ner i källaren så det är två stora fläckar på golvet med flytspackel som måste avlägsnas också.

Dock misstänker jag att även katterna har känt att det luktar mer om lådan nu än vad det har gjort tidigare för någon av dem har tydligen gjort ifrån sig där nere någonstanns. Det luktar hemskt.
Jag trodde först att det var på grund av att jag har börjat att avlägsna delar av flytspackelkakorna på golvet i källaren och att en kisse tyckte att högen med betongrester var en utmärkt alternativ kattlåda så jag köpte något enzymbaserat rengöringsmedel på djuraffären men det visade sig att lukten inte kom därifrån.

I ett av rummen i källaren tyckte jag att det luktade lite mer än i de andra så jag stängde till det rummet igår. Idag när jag kom hem från jobbet så luktade det mycket mindre i källaren men när jag öppnade dörren till det rummet däremot... Usch vilken stank!

Hur gör jag nu enklast för att få bort lukten?
Jag har ju ingen aning om var i rummet de har varit och pissat, finns det någon metod att ta reda på det?
Det är ju målade betongväggar och målat betonggolv, ligger lite verktyg och annat skit utspritt på golvet och sen är det en arbetsbänk, ett skåp och lagerhyllor. Alltihop i plåt. Mitt på golvet står det några lastpallar på varann som det står en bil på som jag håller på att fixar med lite grann emellanåt. Är minst sagt stökigt där inne och ganska dammigt på golvet så helst vill jag ju inte att katterna går dit över huvud taget.

Kommer lukten att försvinna med tiden eller kommer det gå bort om man hyr en ozongenerator som man låter stå och gå över en helg?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.