Förra ägaren har målat hela källaren invändigt med någon plastfärg. Där färgen bubblar sig är det ingen konst. Den lossnar själv, och putsen också. Men vid merparten av väggarna sitter färgen hårdare.
Jag behöver nån mer rationell metod för att riva färgen. Känns som att slipa blir för ineffektivt men har inte provat riktigt ännat än med 80-papper, men som sagt papper. Måste gå åt mängder även med andra former av slippapper.
Nej , nått annat metallaktigt - rasprulle i hårdmetall ? Om det finns ?
Sedan måste det på med puts - byta puts helt enkelt, till sån som andas . Samma med färgen, eller kalk ?
Någon med erfarenhet ?
Jag behöver nån mer rationell metod för att riva färgen. Känns som att slipa blir för ineffektivt men har inte provat riktigt ännat än med 80-papper, men som sagt papper. Måste gå åt mängder även med andra former av slippapper.
Sedan måste det på med puts - byta puts helt enkelt, till sån som andas . Samma med färgen, eller kalk ?
Någon med erfarenhet ?
Man slipar inte med papper utan du får ta en betongslip/betongfräs..L LennartSeas skrev:Förra ägaren har målat hela källaren invändigt med någon plastfärg. Där färgen bubblar sig är det ingen konst. Den lossnar själv, och putsen också. Men vid merparten av väggarna sitter färgen hårdare.
Någon med erfarenhet ?
Typ en sådan här finns massor av olika märken, finns att hyra samt glöm inte dammsugare och slang som kopplas till maskinen för det dammar något så djävulskt när man slipar i puts..L LennartSeas skrev:
Fick precis upp en liknande. Jo jag kan tänka mig det , att det dammar.R Rejäl skrev:
Sedan får man hitta färg som jag fick tips om tidigare, för kalk skipar jag . Och puts som andas fick jag också-
All traditionell puts som putsbruk B och C andas bra så putsbruk C borde funka..L LennartSeas skrev:
Keim har bra silikatfärger som fungerar..
Klicka här för att svara