Byggahus.se

Hur får jag ur fläkten?

1. Joacim Boive
    Medlem · 9 inlägg

Joacim Boive

Medlem
    Lagret har gått i fläkten, ska se om det går att byta alternativt beställa en ny fläkt.

Men jag lyckas inte få ur aggregatet ur golvet - hur svårt kan det vara?
    (Notera att jag är en glad amatör ;)

Om jag tittar på enheten så ser det ut som att alltihop kommer ur golvet ihop.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    part.jpg

Har lossat alla(?) skruvar men det sitter som berget vid de gula pilarna, men jag hittar inga fler skruvar?
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    skruv.jpg

Systemet är ett Legalett 5000T om det har någon betydelse.
    http://www.legalett.ca/FPSF-Radiant...it-IGV-5000-Technical-Specification-Sheet.pdf

Alla tips tas tacksamt emot!

/J

2. Joacim Boive
    Medlem · 9 inlägg

Joacim Boive

Medlem
    Monteringsanvisning för den nya fläkten:

3. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Du får nog plocka ned allt för att komma åt på andra sidan som fläkten ska tas ut ifrån
    går även att byta lager i den

• Laddar…
  4. Joacim Boive
    Medlem · 9 inlägg

Joacim Boive

Medlem
    Jo, precis! Det är det jag försöker.
    Jag vill lyfta upp hela aggregatet, har lossat på alla skruvar i skissen. Meb det sitter iaf som berget!

Tips?

5. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Någon stans finns det en öppning för att ta ut fläkten , annars är det vansinnigt om måste byte alltihop , kan inte tro det , jag har inte plockat med någon sådan , men kanske det kommer upp här ,har du konsulterat dom som säljer dom , dom måste veta hur ,

6. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Kanske en massa fett som håller igen , brukar sitta rätt häftigt

7. A
    Medlem · Stockholm · 7 271 inlägg

Andy78

Medlem
    Fett når väl inte till fläktbladet, måste ju sitta ett filter innan?

8. kulle
    Medlem · skåne · 1 920 inlägg

kulle

Medlem
    Skulle tro att den "klibbat fast" med tätningslisten, prova att ta i och dra ordentligt

• Laddar…
  9. L