Någon som har bra tips på hur jag får bort den här lilla biten golv utan att riskera att skada den vattenburna golvärmen?
Jag tänker en tunnare metallskiva att lägga emellan och sedan såga med en fein multimaster?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tänker en tunnare metallskiva att lägga emellan och sedan såga med en fein multimaster?
Allvetare
· Stockholm
· 1 823 inlägg
om väggen står på golvet så kan du köra multimaskin förutom där slingan är där sågar du bara hälften sen tar du byggarens bästa vän, herr koben och knäcker parketten. är den bara inkilad borde du kunna karva gipset.
Är det alltså HELA väggen som står på golvet eller bara gipset?
Man kan ju också tänka sig att man lägger en planka ovanpå, ett par cm från väggen och skruvar denna i parketten. Sen lägga en planka emellan vägg och en kofot och bända ut den. OM det bara är gipset som ligger an alltså.
Alternativt lägga multicuttern längs parketten och såga bort nån mm av gipset?
Man kan ju också tänka sig att man lägger en planka ovanpå, ett par cm från väggen och skruvar denna i parketten. Sen lägga en planka emellan vägg och en kofot och bända ut den. OM det bara är gipset som ligger an alltså.
Alternativt lägga multicuttern längs parketten och såga bort nån mm av gipset?
Allvetare
· Stockholm
· 1 823 inlägg
även om det är bästa svaret tror jag inte att du kommer åt dikt an väggen med djupanslagsdonet
Allvetare
· Stockholm
· 1 823 inlägg
Düsseldorff skrev:
hehe nu försäkrar Düsseldorff att det fungerar och jag har ej erfarenhet av dylikt don, så jag böjer mig för anslagsexperten Düsseldorff och gratulerar denna för så föredömligt svarLeonardaukea skrev:
Klicka här för att svara