Någon som har bra tips på hur jag får bort den här lilla biten golv utan att riskera att skada den vattenburna golvärmen?

En bit parkettgolv intill en vit vägg, där golvbrädorna behöver tas bort nära golvärmerör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvbit nära vägg med möjlig vattenburen värme, metallskiva som skydd vid sågning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tänker en tunnare metallskiva att lägga emellan och sedan såga med en fein multimaster?

Vilar väggen på golvet eller är det bara inkilat under väggen?

J jonko skrev:
Vilar väggen på golvet eller är det bara inkilat under väggen?
Den sitter tyvärr för hårt för att jag skall kunna rycka ur den :thinking: dvs. Väggen vilar på den

Düsseldorff
Fein med djupanslag

• Gilla
Leonardaukea
  • Laddar…
om väggen står på golvet så kan du köra multimaskin förutom där slingan är där sågar du bara hälften sen tar du byggarens bästa vän, herr koben och knäcker parketten. är den bara inkilad borde du kunna karva gipset.

Bästa svaret

Düsseldorff
Leonardaukea Leonardaukea skrev:
[länk] ?
Exakt. Med den kan du såga exakt så djupt du vill. Spara minimalt så du inte riskerar komma åt slangen. Sen bryter du det sista.

• Gilla
Leonardaukea
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Exakt. Med den kan du såga exakt så djupt du vill. Spara minimalt så du inte riskerar komma åt slangen. Sen bryter du det sista.
Tack för tipset!

Är det alltså HELA väggen som står på golvet eller bara gipset?

Man kan ju också tänka sig att man lägger en planka ovanpå, ett par cm från väggen och skruvar denna i parketten. Sen lägga en planka emellan vägg och en kofot och bända ut den. OM det bara är gipset som ligger an alltså.

Alternativt lägga multicuttern längs parketten och såga bort nån mm av gipset?

• Gilla
7ender
  • Laddar…
även om det är bästa svaret tror jag inte att du kommer åt dikt an väggen med djupanslagsdonet

Düsseldorff
Villa vista Villa vista skrev:
även om det är bästa svaret tror jag inte att du kommer åt dikt an väggen med djupanslagsdonet
Jo det funkar fint. Anslaget monteras mellan klinga och maskin.

• Gilla
Leonardaukea och 1 till
  • Laddar…
Villa vista Villa vista skrev:

Kanske ska vänta med att markera bästa svar tills jag testat :rofl:

• Gilla
  • Haha
Villa vista och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jo det funkar fint. Anslaget monteras mellan klinga och maskin.
Leonardaukea Leonardaukea skrev:
Kanske ska vänta med att markera bästa svar tills jag testat :rofl:
hehe nu försäkrar Düsseldorff att det fungerar och jag har ej erfarenhet av dylikt don, så jag böjer mig för anslagsexperten Düsseldorff och gratulerar denna för så föredömligt svar

• Haha
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
Vi får väl se när TS sågat av slangen...

Nädå, det kommer gå fint!

Düsseldorff
Gick det fint? Nyfiken såhär 2,5 år senare...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.