Hur får ni dropplisterna att sitta stabilt nertill på era duschdörrar? Har böjda duschdörrar och funderar på att använda någon form av lim eller silikon, för att få listen att sitta kvar i läge. Nuvarande lister (köpt orginal) är bara några år gamla och börjar redan släppa. Nu har jag löpt nya ( Biltema ) och vill ha råd om hur de bäst sätts fast.

BirgitS
Hade böjda duschdörrar förut i knappt 10 år och det var inte något problem med släplisterna, vare sig med originalen eller med de från Bauhaus som vi hade de sista åren. Det enda problemet har väl varit att få dem på plats eftersom de sitter så hårt.

Mina lister sitter direkt på glaset ( 6 mm tjockt ) och det är där det släpper när listen inte blir så böjlig längre och vill räta ut sig, så det släpper i ändarna.

BirgitS
Våra satt också direkt på 6 mm tjockt glas.

Är det väldigt kort avstånd mellan dörr och golv?
Det är bra att välja rätt höjd på släplisterna så att de inte utsätts för så mycket böjning.

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Man kan böja dem med varmluftspistol så de inte är i spänn. Det går även att limma med någon liten klick silicon.

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Man kan böja dem med varmluftspistol så de inte är i spänn. Det går även att limma med någon liten klick silicon.
Varmluftspistol var något jag helt glömt att fundera på .

Funkar även med hett vatten.

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.