Hej, jag undrar hur jag ska göra för att fästa två billys bokhyllor utan att det blir någon ful skruv som syns.
Klister?
Jag funderar på att se om jag kan hitta två mycket smala tvingar att fästa dem med där bak.
Tacksam för hjälp.
Klister?
Jag funderar på att se om jag kan hitta två mycket smala tvingar att fästa dem med där bak.
Tacksam för hjälp.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Om absolut inget får synas på framsidan kan jag tänka mig att sätta något på baksidan eller ovansidan, skulle det duga?
Alternativt sätta ett vinkeljärn mot väggen, precis i skarven mellan bokhyllorna. Då får du tippskydd också.
Alternativt sätta ett vinkeljärn mot väggen, precis i skarven mellan bokhyllorna. Då får du tippskydd också.
Fästa mot varandra? Tidigare hade IKEA små vinklar man kunde haka i i ovankant. Gissar att det kanske var främst för cd-hyllan men den har väl utgått?
Vi har satt både sådana och satt små anpassade klossar i ovankant baktill med självhäftande tejp för att hålla rätt lutning på hyllorna (gammalt hus så allt är snett flera gånger om).
Men kolla uppe på hyllorna, det borde vara små borrade hål som du kan använda för att sätta något i.
Vi har satt både sådana och satt små anpassade klossar i ovankant baktill med självhäftande tejp för att hålla rätt lutning på hyllorna (gammalt hus så allt är snett flera gånger om).
Men kolla uppe på hyllorna, det borde vara små borrade hål som du kan använda för att sätta något i.
Jag var precis på Bauhaus och pratade med en i personalen som råkade ha haft samma problem. Hans lösning var att förborra genom ett av de små hålen som finns på insidan och fästa med en smal skruv.
Renoverare
· Uppsala
· 2 088 inlägg
Järn i ovankant är en bra idé. Ett litet plattjärn syns ju knapps. Skruv genom ett av hålen fungerar också, men då syns ju det hålet om du vill ställa en av hyllorna någon annanstans. Ska du skruva i hålen tycker jag att du ska använda en riktig förbindelseskruv med hylsa.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...skruvar/mobelskruvar/forbindelseskruv-023999/
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...skruvar/mobelskruvar/forbindelseskruv-023999/
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur fäster man marksten på fibercementskiva?
Altan & Uteplats -
Hur fäster man täckplåt runt rökrör i golv
Golv -
Kullrig träskruv 4,0x20 mm fäster inte i obehandlad panel 22 mm.
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur fäster jag ugnsluckan på en Cylinda
Vitvaror -
Hur fäster man trallplankor som trappor i ett vangstycke i metall?
Altan & Uteplats