Hej, jag undrar hur jag ska göra för att fästa två billys bokhyllor utan att det blir någon ful skruv som syns.

Klister?

Jag funderar på att se om jag kan hitta två mycket smala tvingar att fästa dem med där bak.

Tacksam för hjälp.

• Brun bokhylla med två hyllplan och en skulptur av en byst, eventuellt av den grekiska filosofen Platon, placerad på det nedre hyllplanet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fairlane
Om absolut inget får synas på framsidan kan jag tänka mig att sätta något på baksidan eller ovansidan, skulle det duga?
Alternativt sätta ett vinkeljärn mot väggen, precis i skarven mellan bokhyllorna. Då får du tippskydd också.

• Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Fästa mot varandra? Tidigare hade IKEA små vinklar man kunde haka i i ovankant. Gissar att det kanske var främst för cd-hyllan men den har väl utgått?

Vi har satt både sådana och satt små anpassade klossar i ovankant baktill med självhäftande tejp för att hålla rätt lutning på hyllorna (gammalt hus så allt är snett flera gånger om).

Men kolla uppe på hyllorna, det borde vara små borrade hål som du kan använda för att sätta något i.

• Gilla
Inkompetent
  • Laddar…
Hur skulle du fästa tvingarna, dom är ju täckta?

Jag var precis på Bauhaus och pratade med en i personalen som råkade ha haft samma problem. Hans lösning var att förborra genom ett av de små hålen som finns på insidan och fästa med en smal skruv.

• Gilla
Inkompetent
  • Laddar…
Går det inte att ta isär den ena och helt fräckt gömma ett par-tre skruv bakom något av de fasta hyllplanen?

• Gilla
Inkompetent
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.