Fläkten har senaste veckan låtit illa, obalans, slitet lager, en lätt dung på frysen har fått den att tystna. För någon dag sedan steg temp till -14. Jag har avfrostat, men en dag senare är den frostig och samma sak har skett igen.
Jag har tagit loss båda plasthållarna, den fjädrar ner lite grann, men jag vet inte om det är att bryta ner den och det lossnar. Blir lite tveksam om det är rör inuti som går sönder.
Någon som vet hur man gör?

• Inuti en frysskåp med NoFrost-teknologi, där en glasplatta syns och det finns tecken på frostbildning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

B Bumlersson skrev:
Fläkten har senaste veckan låtit illa, obalans, slitet lager, en lätt dung på frysen har fått den att tystna. För någon dag sedan steg temp till -14. Jag har avfrostat, men en dag senare är den frostig och samma sak har skett igen.
Jag har tagit loss båda plasthållarna, den fjädrar ner lite grann, men jag vet inte om det är att bryta ner den och det lossnar. Blir lite tveksam om det är rör inuti som går sönder.
Någon som vet hur man gör?
lätt att byta
ta bort plaststöden på var sida och dra framåt nedåt så du får 1 dm att jobba mellan
lossa elkontakten kolla noga hur den sitter
lossa motorns bygel kolla noga hur den sitter ev får du ta bort fläktvingen från motorn
håll ordning på gummidämparna som fläktmotorn sitter med

du kan behöva lossa plastsjoken i ryggen med

• Gilla
Bumlersson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.