Hej! Har en altandörr Fix 1063 (eller är det bara låsmekanism?) där tröskeln sjunkit i ena änden. Dessutom ser den inte jättefrisk ut i övrigt. Undrar om den är svår att.få bort/byta och man lämpligast för. Bevisligen verkar den inte längre hänga fast i övriga dörren längre, iaf inte i ena änden...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack. Har bara bytt några trösklar på innerdörrar och lägenhetsdörrar förut så jag vet inte riktigt hur altandörrar från sent 70-tal sitter ihop.Demmpa skrev:
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Tröskeln går antagligen in under karmsidorna och är fäst underifrån i dessa. Med dåligt stöd under tröskeln har den sedan trampats loss och sjunkit.
Om det är så hade jag sågat av tröskeln uppifrån jämns karmsidorna med multiverktyg. Tröskeln ser rejäl ut så går nog att hyfsa till om du hyvlar eller slipar den. Sen passa in på nytt med vettig pallning undertill. Alternativt tillverka en ny tröskel och passa in.
Om det är så hade jag sågat av tröskeln uppifrån jämns karmsidorna med multiverktyg. Tröskeln ser rejäl ut så går nog att hyfsa till om du hyvlar eller slipar den. Sen passa in på nytt med vettig pallning undertill. Alternativt tillverka en ny tröskel och passa in.