Hej,
Jag har ett plejdsystem installerat hemma för min dimmer i vardagsrummet. (WRT-01 och DIM-01)
Jag skulle nu vilja byta ut den befintliga strömbrytaren i ett annat rum (se bilder) till plejds trådlösa tryckknapp för att kunna styra även det rummets lampa från hallen.
Vad behöver jag mer än WPH-01-SW?
Jag har ett plejdsystem installerat hemma för min dimmer i vardagsrummet. (WRT-01 och DIM-01)
Jag skulle nu vilja byta ut den befintliga strömbrytaren i ett annat rum (se bilder) till plejds trådlösa tryckknapp för att kunna styra även det rummets lampa från hallen.
Vad behöver jag mer än WPH-01-SW?
Redigerat:
Husägare
· Skåne
· 1 586 inlägg
Saknas det dosa i väggen? Ser skumt ut på bilden, det behöver du fixa i så fall.
Wph-01 är ju bara en trådlös sändare så du behöver också något som styr strömmen, antingen en dim-01 eller rel-01 som lampan sen kopplas till.
Wph-01 är ju bara en trådlös sändare så du behöver också något som styr strömmen, antingen en dim-01 eller rel-01 som lampan sen kopplas till.
Stort tack, nu förstår jag bättre!
Det låter som att Rel-01 är att föredra om jag inte ska använda dimmerfunktionen? Tänker jag rätt?
Får man byta detta själv, utan att ta in elektriker?
Det låter som att Rel-01 är att föredra om jag inte ska använda dimmerfunktionen? Tänker jag rätt?
Får man byta detta själv, utan att ta in elektriker?
Här står det mer vad deras produkter gör1 18kvadratsmart skrev:
https://www.plejd.com/sv-se/produkter
Dim = lampor kan dimmra , klarar inte av att driva så mycket säg damsugare typ.1 18kvadratsmart skrev:
Ctr = relä, går att driva mycket typ cirkelsåg
Rel = relä igen men kan även bryta nolla, bra till motorvärmare då man kanske vill minska risken för jfb löser ut.
Klicka här för att svara