Hej,
Jag har ett plejdsystem installerat hemma för min dimmer i vardagsrummet. (WRT-01 och DIM-01)
Jag skulle nu vilja byta ut den befintliga strömbrytaren i ett annat rum (se bilder) till plejds trådlösa tryckknapp för att kunna styra även det rummets lampa från hallen.
Vad behöver jag mer än WPH-01-SW?

• Elinstallation i vägg med inbyggd Elko-strömbrytare, visande kablar och monteringsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen elinstallation i vägg med synliga kablar och en gammal strömbrytare som ska bytas ut till Plejd systemets tryckknapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Saknas det dosa i väggen? Ser skumt ut på bilden, det behöver du fixa i så fall.

Wph-01 är ju bara en trådlös sändare så du behöver också något som styr strömmen, antingen en dim-01 eller rel-01 som lampan sen kopplas till.

Stort tack, nu förstår jag bättre!
Det låter som att Rel-01 är att föredra om jag inte ska använda dimmerfunktionen? Tänker jag rätt?
Får man byta detta själv, utan att ta in elektriker?

1 18kvadratsmart skrev:
Stort tack, nu förstår jag bättre!
Det låter som att Rel-01 är att föredra om jag inte ska använda dimmerfunktionen? Tänker jag rätt?
Får man byta detta själv, utan att ta in elektriker?
Ctr-01

J J-banan skrev:
Ctr-01
Vad är skillnaden på ctr-01 och rel-01 och dim-01?
Eftersom jag ska göra bytet själv ska jag inte installera en dimmer utan bara byta ut strömbrytaren.

1 18kvadratsmart skrev:
Eftersom jag ska göra bytet själv ska jag inte installera en dimmer utan bara byta ut strömbrytaren.
Här står det mer vad deras produkter gör
https://www.plejd.com/sv-se/produkter

Du har redan en som styr din lampa?
Då räcker det med WPH-01-SW den går ju på batteri. Nej krävs utbildning för att byta ut "drivenhet" till lampan.

Gör du fel dör du men det blev billigt.

1 18kvadratsmart skrev:
Dim = lampor kan dimmra , klarar inte av att driva så mycket säg damsugare typ.
Ctr = relä, går att driva mycket typ cirkelsåg
Rel = relä igen men kan även bryta nolla, bra till motorvärmare då man kanske vill minska risken för jfb löser ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.