Hur breda skjutdörrar till garderoben?

3k läst  2 svar

1. K
    Medlem Nivå 4
    Kanske att det här är fel forum men jag provar.

Vi ska sätta in en liten garderobsvägg i sovrummet och funderar på spegelskjutdörrar från Elfa.
    Den totala längden blir nog 240 och nu funderar vi på vad som är mest praktiskt och snyggast, 3x80 eller 4x60?

Åsikter tack!

2. Myrlejon
    Medlem Nivå 5
    Jag tycker att det viktiga är att ha en skena som har mer än två spår så att det verkligen går att få undan alla dörrar. Kan du få en trespårig skena skulle jag rekommendera 80 dörrar så att du få en lagom bred öppning (ex om man vill stuva undan resväskor mm). De dörrarna blir lite tyngre men det är normalt inget problem om du fått bra grejer. Har du bara en tvåspårig skena kan du bara få undan en dörr i taget dvs 160 cm är alltid stängt om du har 3*80, har du 4*60 blir det då max 120 cm öppning. Har du 3 eller 4 skena kan du ju få 160 resp 180 cm öppning.

3. K
    Medlem Nivå 4
    Åhh, skitbra input. Egentligen säger ju det sig själv men hade ändå liksom inte börjat tänka så. Vill ju givetvis kunna öppna så mycket som möjligt och självklart så hänger det ju skenan också, tack...tänkte inte på det...;)

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: