Hej
Håller på att stöka runt i min källare. Knackat ber gammal puts och vidare ska jag isolera med cellulosa har jag tänkt. Funkar det att köra cellulosan ut mot syllen oxå? Lite tveksam om den kommer nå in dit. Idag är utrymmet fyllt med medelstora stenar.
Hur hade ni gjort?
Håller på att stöka runt i min källare. Knackat ber gammal puts och vidare ska jag isolera med cellulosa har jag tänkt. Funkar det att köra cellulosan ut mot syllen oxå? Lite tveksam om den kommer nå in dit. Idag är utrymmet fyllt med medelstora stenar.
Hur hade ni gjort?
För att tillverka lermjöl ska man väl gräva upp leran innan vintern och sedan låta det frysa sönder under vintern innan man kan få lermjöl för att blanda lerbruk. Om man kan använda silt istället så är det ju inget som man slänger ihop på en eftermiddag.
Har du bara det hålet att fixa så låter det lättare att köpa en säck med färdigblandat lerbruk , bara att tillsätta vatten.
Har du bara det hålet att fixa så låter det lättare att köpa en säck med färdigblandat lerbruk , bara att tillsätta vatten.
Jag har läst nånstans att man kan skynda på processen men vi får se, kan prova om silten binder öht. De är en hel del som ska tätas. Men en säck kan väl blandas ut med sand och gödsel oxå så det åtgången är ju inte så stor.surris skrev:
För att tillverka lermjöl ska man väl gräva upp leran innan vintern och sedan låta det frysa sönder under vintern innan man kan få lermjöl för att blanda lerbruk. Om man kan använda silt istället så är det ju inget som man slänger ihop på en eftermiddag.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad bör vi tänka på kring renovering av badrum i källare?
Badrum -
Hur borde man tänka kring utbyte av BVP?
Värmepumpar -
Hur bör vi tänka kring golv när vi lagt värmeslingor och det är låg takhöjd?
Golv -
Hur bör vi tänka kring renoveringar inför husköp?
Köpa & Sälja hus -
Hur bör man tänka kring framledningstemperetur? (bergvärme)
Värmepumpar