Byggahus.se

Hur behandla pooldäcket?

1. F
    Medlem · Örebro · 23 inlägg

farside22

Medlem
    Hej på er,

Jag vet att det finns massor med trådar kring hur man bör behandla sitt trädäck men jag känner inte riktigt att jag får svar på mina frågor i tidigare trådar, så jag försöker få mina svar här.

Jag har ett pooldäck med tryckad trall. Trallen i sig är ca 6 år gammal och är i behov av behandling. Däcket är tvättat och redo för någon form utav skydd, men vilket skydd bör jag ta?
    Till saken hör att det tyvärr börjar titta fram lite stickor i däcket, vilket inte är speciellt trevligt, då man såklart mest går barfota runt poolen.
    Läser massor om olja, linsåpa, sioox, biokleen etc.. Jag önskar helst att minimera behovet utav underhåll, så klarar jag mig med att underhålla vart 3:e år så skulle jag bli överlycklig!

Så nu till frågorna:
    1. Tror ni att jag behöver slipa däcket för att bli av med stickorna? eller finns det annat sätt med hjälp av tex ytbehandling?
    2. om jag behöver slipa trädäcket, vad ska jag då behandla mitt nyslipade trädäck med?
    3. Om det går att klara sig utan slipning, vad kan få bort stickorna och ge ett långverkan skydd?

Med vänlig hälsning,
    Patrik

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.