Medlem
· Västra götaland
· 3 inlägg
hej
Inte toan under fönstret. Det ger en ganska otrygg känsla av att någon står där bakom. Sätt toan på andra väggen så man tittar mot fönstret istället. Sen blir det lite för mycket med både förskjutna plattor på väggen och golvet i stora badrummet. Vask, handdukstork och spegel saknas. Jag tycker att ni kan ha lite olika stil som ett modernt och ett med äkta sten som marmor eller kalksten. Passar mosaiken på väggen men golvet
Inte toan under fönstret. Det ger en ganska otrygg känsla av att någon står där bakom. Sätt toan på andra väggen så man tittar mot fönstret istället. Sen blir det lite för mycket med både förskjutna plattor på väggen och golvet i stora badrummet. Vask, handdukstork och spegel saknas. Jag tycker att ni kan ha lite olika stil som ett modernt och ett med äkta sten som marmor eller kalksten. Passar mosaiken på väggen men golvet
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Vikväggen till duschen ser ut att sitta för nära toan (och instämmer med att toan inte skall sitta under fönstret). Väggen kommer att slå i toan när du öppnar den.
Medlem
· Västra götaland
· 3 inlägg
Hej,
Det är standardbadrum från eksjöhus(stjärnvik). Fönstren är insyns skyddade. Duschväggarna är inte måttenliga. Var mest för att få ett helhetsintryck. Du har rätt i att det blir för mycket förskjutna plattor. Får ändra på golvets plattor.
Det är standardbadrum från eksjöhus(stjärnvik). Fönstren är insyns skyddade. Duschväggarna är inte måttenliga. Var mest för att få ett helhetsintryck. Du har rätt i att det blir för mycket förskjutna plattor. Får ändra på golvets plattor.
Hmm! Är själv badrumsbyggare. Kan hålla med om att placeringen av toalettstol är aningen fel men att det är för mycket med förskjutet golv/vägg matriel stämmer inte. Har själv ett nytt badrum där jag lagt golvet 20*20 klinkers omlott samt att det även ligger på diagonalen. Väggkakel 15*15 vitt högblankt kupat sedan har jag natursten 5*5 mellan golv och vägg i skiftande nyanser mellan terracotta och ljusbeige. golvet är terracotta med inslag av rödbrunt... Skippade kakling in i fönstret, använde enbart puts som målades, har hållit i 3 år utan att det är fuktangripet. Bättre att prova nya saker hemma än hos kunderna.... Samlar pluspoäng hemma när det blir renoverat lite oftare än nödvändigt
"byggare på heltid" annars är det smakfullt förslag du har.....Kanske lite snygga högskåp på borstade stålben? eller en karusell med spegel och förvaring
Klicka här för att svara