Byggahus.se

Hur återställer golvet efter bilning av klack?[BILD]

1. S.Ramzi
    Medlem Nivå 1
    Hej!
    Jag har bilat bort en klack i det gamla pannrummet som var gjutet med det befintliga garage plattan som är oisolerad, klacken mätte 220x120cm. Jag stötte på massa sten av olika storlekar så ytan är väldigt ojämn.
    Det skiljer allt från 10-50mm till befintligt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20200730_125129.jpg
    20200730_125145.jpg

Nu undrar jag hur man på lättast sett jämnar till det, finbetong, expanderpetong, flytspackel....ja det är rena djungeln.

Tanken är att jag ska lägga ett "garage klickgolv" från verktygdboden som ytskikt.
    Tacksam för alla tips på.

2. W
    Husägare · Nivå 8
    Flytspackel, det är för tunt för betong.

• Laddar…
  3. mexitegel
    Allvetare · Nivå 24
    Inga problem att köra med finbetong på det där, se bara till att prima med cementslurry först (blanda ren cement och vatten till konsistensen av filmjölk och pensla på innan du gjuter.

Flytspackel är dock antagligen betydligt enklare, och dyrare.

4. V
    Medlem · Nivå 6
    Om det vore mitt rum skulle jag lagt en armeringsmatta och sedan hällt på betong, men nu är det ju inte det så du kan bortse från mitt svar eftersom jag inte vet utan bara svarar efter vad jag skulle gjort utan kunskap.

• Laddar…
  5. E
    Trädgårdsfixare Nivå 15
    Så otroligt lätt och enkelt att flyta det där. Det är ju små volymer du blandar med borrmaskin. Tex Finja 310F eller 240 om du vill lägga klinker på och har bråttom. Glöm inte att dammsuga och använda primer innan.

6. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 21
    Flytspackel, ingen armering behövs då det redan ligger i betongen.

7. S.Ramzi
    Medlem Nivå 1
    Köpte ett par säckar Finja 310 F och tänkte flyta för första gången imorgon.

Men vågar man använda det här spacklat som verkar vara utgående datum på? På förpackningen står det används senast 6 månader från tillverkning och är stämplat med 16/10/2019 ?

20200731_174800.jpg