Jag har en Albin Pannan trio 330 och jag kan elda den med ved redan men inte med el.
Jag har en säkerhetsbrytare som kan stå på 0/1, och en vridknapp för temperatur från 0 till 90. Från den förre ägarna har jag förstod olika sätt. Eller ska den temperatur till 70 först och sen säkerhetsbrytare till 1, eller tvärtom.
Också har jag läst att jag kan använda elpatronen så den starta automatiskt när temperaturen sjunker ner, men kanske är det inte så för eldare modellen?
Ved nån om detta?
Jag har en säkerhetsbrytare som kan stå på 0/1, och en vridknapp för temperatur från 0 till 90. Från den förre ägarna har jag förstod olika sätt. Eller ska den temperatur till 70 först och sen säkerhetsbrytare till 1, eller tvärtom.
Också har jag läst att jag kan använda elpatronen så den starta automatiskt när temperaturen sjunker ner, men kanske är det inte så för eldare modellen?
Ved nån om detta?
"Säkerhetsbrytare får ej användas för start och stopp", så ska du följa den varningsinstruktionen så ska elpatronen stå på noll (0) och vara avstängd när du slår på säkerhetsbrytaren. Sedan kan du sätta på elpatronen.L lodec skrev:
Om det fungerar som det brukar så värmer elpatronen upp till önskad temperatur, så om du ställer in den på 70 grader och eldar upp till 80 grader så går elpatronen in och värmer när temperaturen sjunker ner under 70 grader. Eldar du igen så att temperaturen går upp över 70 grader så värmer inte elpatronen längre.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Skall jag byta tre original elpatronerna i min gamla Albin Kombipanna?
Värme allmänt -
Gammal Albin vedpanna elpatron
Ved, Pellets, Flis -
Lvvp börjat använda elpatron på sommaren?
Värmepumpar -
Köp elpatron Albin Ackumulator ?
Värme allmänt -
CTC Ecoel 1550 + EcoAir varmvatten utan att använda elpatron
Värmepumpar