Hur är Pensionärspoolen/Veteranpoolen?

30k läst  56 svar

1. P
    Medlem Nivå 1
    Har använt ett av dessa företag för att måla i ett kök och för att tapetsera en hall. Köket tyckte jag de gjorde långsamt men hallen blev topp.

Inte säkert att de blev så mycket billigare än vanlig firma. Men jag behövde inte jaga dem för att de skulle vilja göra jobbet.

Som jag ser det är den stora fördelen att de faktiskt gladeligen tar på sig småjobb.

mniku gillar
  2. J
    Medlem Nivå 6
    Ja det är mest värt för mig, slippa jaga runt ..

mniku gillar
  3. M
    Medlem Nivå 1
    :sleep:Man blir ju lite lätt deprimerad Sverige låg i topp många år som uppfinnarland m.m idag kan 90 proc.av folket inte ens tvätta sin bil. dom har däckhotell mm.att geneme man då skulle kunna utföra även det lättaste jobb på sitt hus eller trädgård i detta land som följer fjoll usa ser jag som helt naturligt uteslutet.Förr när du köpte ett hus höll du efter det själv o fixade anlitade fack folk vid svåra saker men nu behöver svensken ha nån som torkar baken efter toabesöket. Idag är alla så viktiga så vi har inte ens tid med vårat eget utan lejer bort det. för det har vi ju råd med.Med låg ränta lågkonjungtur blir det ju aldrig mer igen har politikerna lovat o det vet ju dom:thinking::worried::confused::sick::sleep::sleep:Sigge.

Flamman gillar
  4. N
    Medlem · Nivå 8
    +1 på den!

5. N
    Medlem · Nivå 8
    Gubbar/käringar ska vila å ta det lungt. Städa bort sin egen skit gör man själv.

Flamman och MagHam gillar
  6. Anna_H
    Husägare · Nivå 16
    Min erfarenhet (har inte anlitat dem själv, men vänner har) är att det helt enkelt är glada amatörer som tycker det är trist att vara pensionär, ibland någon som behöver dryga ut pensionen, men oftast bara för att det är kul.

Man kan ha tur och få någon som faktiskt jobbat med det man bokat dem för, men i allmänhet är det säkrast att räkna dem som en hyfsat arbetsvillig men långsam "extra hand". Fasadmålning och trädgårdsarbete är det jag sett folk använda dem till, och ingen av dem som kom hade jobbat i branschen tidigare, deras erfarenhet bestod i att de själva varit villaägare och saknade den biten när de flyttat ifrån sitt hus.

7. M
    Medlem · Nivå 10
    Det finns många äldre yrkesmän/kvinnor som är bra - men det finns också många som tappar "spets" och energi vilket är helt naturligt.
    ...och nu vill statsmakterna att alla ska jobba ännu längre oavsett.

8. J
    Medlem Nivå 6
    Jag älskar verkligen veteranpoolen, jag har kört dem flera gånger och sist så ringde jag, elektrikern kom förbi samma dag och tittade, och två dagar senare har han varit här och fixat. Samma som gångerna innan jag haft med dem att göra.

Jämfört med "traditonella" firmor, de ska man jaga runt som en dåre för att kolla och sen utföra jobbet.

Enda nackdelen med veteranpoolen är att de inte alltid har alla kompetenser. Sen tror jag som folk skriver här, att de kanske är lite långsamma när det gäller tyngre jobb. De är ju trots allt äldre. :cool:

9. M
    Medlem · Nivå 10
    Hmmm ;) Under vem auktorisation jobbade hen då?

10. Bernieberg
    Renoverare · Nivå 14
    Blev nyfiken och de finns med om man kontrollerar på Elsäkerhetsverkets sida.

11. J
    Medlem Nivå 6
    Veteranpoolen i sig finns med men vet ej om man kan söka på elektrikern också.

Elektrikern jag har haft är med och projekterar el i nybyggda hus och gör rätt mycket eljobb.

Men såklart är ju alla orter olika säkert. Man kan ju anlita dem för mindre jobb och se och välja dem igen om man är nöjd.

12. Bernieberg
    Renoverare · Nivå 14
    Elektriker och elektriker, du kan väl få hem Edit, 76, med förflutet som förskolepedagog att göra elinstallationer inom ramen för detta elinstallationsföretags egenkontrollprogram :)

MagHam gillar

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: