5 421 läst · 8 svar
5k läst
8 svar
hur är er grund uppbyggd?
Mvh Anna o Henrik
Hej Anna o Henrik!
Förutom smartstart så ingår även Modulenthus och Hjältevadshus i Finndomo koncernen och eftersom vi bygger med volymshus tekniken använder vi oss utav torpargrund.
Mot marken lägger vi 2 lager 50mm cellplast med mellanliggande plastfolie. Avfuktaren som följer med i husleveransen placeras i grunden. Till avfuktaren kopplas sedan en manometer som larmar vid för hög relativ luftfuktighet.
På volymernas undersida används en typgodkänd vävd polypropylenduk med ytbeläggning av PE för ökad täthet.
Hälsningar
Martin Lahger
Finndomo/smartstart
Förutom smartstart så ingår även Modulenthus och Hjältevadshus i Finndomo koncernen och eftersom vi bygger med volymshus tekniken använder vi oss utav torpargrund.
Mot marken lägger vi 2 lager 50mm cellplast med mellanliggande plastfolie. Avfuktaren som följer med i husleveransen placeras i grunden. Till avfuktaren kopplas sedan en manometer som larmar vid för hög relativ luftfuktighet.
På volymernas undersida används en typgodkänd vävd polypropylenduk med ytbeläggning av PE för ökad täthet.
Hälsningar
Martin Lahger
Finndomo/smartstart
Om manometern skulle larma, vad är min åtgärd?
Eller är det bara för att jag ska veta att mitt nya fina hus utsätts för väldigt mycket fuktighet just nu..
Jag är väldigt inne på ett smartstart hus till att bli mitt första. Äntligen komma ifrån lägenheten!
Mvh Calle
Eller är det bara för att jag ska veta att mitt nya fina hus utsätts för väldigt mycket fuktighet just nu..
Jag är väldigt inne på ett smartstart hus till att bli mitt första. Äntligen komma ifrån lägenheten!
Mvh Calle
Hej Calle!
Avfuktaren startar automatiskt, manometern är mer en information till dig som kund vilket klimat som för tillfälligt är i grunden.
Mvh
Martin Lahger/ smartstart
Avfuktaren startar automatiskt, manometern är mer en information till dig som kund vilket klimat som för tillfälligt är i grunden.
Mvh
Martin Lahger/ smartstart
Hej somelvis!
Du har rätt i det du skriver.
Självklart är avfuktaren kopplad till hygrometer och inget annat.
Hälsningar
Martin Lahger / Säljstöd
Du har rätt i det du skriver.
Självklart är avfuktaren kopplad till hygrometer och inget annat.
Hälsningar
Martin Lahger / Säljstöd
Hej cka!
Avfuktaren ska börja jobba vid en relativ fuktighet över 70%.
När du skriver att din hygrometer visar 54% misstänker jag att avfuktaren inte är korrekt injusterad. Detta kan du göra själv med hjälp av instruktionenboken som följde med vid leveransen, känner du dig osäker ber jag dig kontakta vår byggledare som närvarade vid slutbeskitningen.
Hälsningar
Martin Lahger / Säljstöd
Avfuktaren ska börja jobba vid en relativ fuktighet över 70%.
När du skriver att din hygrometer visar 54% misstänker jag att avfuktaren inte är korrekt injusterad. Detta kan du göra själv med hjälp av instruktionenboken som följde med vid leveransen, känner du dig osäker ber jag dig kontakta vår byggledare som närvarade vid slutbeskitningen.
Hälsningar
Martin Lahger / Säljstöd
Liknande trådar
-
Harsopor (skumglas )+ ålderbeständig plast krypgrund
Utbyggnad och tillbyggnad -
Vilken sorts ytbehandling ska en källargrund ha ?
Grund & Markarbeten -
Vad ska man tänka på vid installation av avfuktare i krypgrund?
Grund & Markarbeten -
Rödgrund eller vidhäftare på cementskiva utomhus?
Fasad -
Hur lägger man åldersbeständiga plast i torpargrund?
Fritidshus