Jag ska/vill/hoppas innerligt att jag kan montera denna fina lampa som min fru har köpt:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den ska alltså fästas genom att skruva upp den bifogade träplattan i taket.
Detta går dock inte i mitt fall eftersom jag har en takrosett som jag inte vill borra i:
Logga in
Skapa konto
Fick tips i butiken att skruva ur kroken och skruva i plattan där kroken suttit men kroken sitter benhårt och är typ gjuten/inspacklad så jag är rädd att allt kommer att spricka om jag ger mig på det
Har därför köpt en takkroksbygel i en annan butik. Den hör inte till just denna lampa men jag tycker att principen borde vara densamma:
Logga in
Skapa konto
Dvs man hänger bygeln på kroken och skruvar plattan i bygeln istället för i taket.
Dock verkar det OMÖJLIGT att få bygeln att hänga rakt eftersom den har för mycket vikt på en sidan där sladden sitter: Den är väldigt osymmetrisk och mera som en halvcirkel än en cirkel så tyngden är mycket högre på ena sidan och jag fattar inte hur den någonsin ska kunna hänga rakt
Logga in
Skapa konto
Någon som använt en sådan och fattar hur den ska funka?
Alternativet är väl att köpa en sån här och en helt symetrisk träplatta eller träkloss och sedan skruva in lampans träskiva i den, men det känns som att adaptern jag köpt borde göra samma sak bara man får den att hänga rakt?!
Logga in
Skapa konto