H
Är det någon som har erfarit samma problem som jag med huntons träfiberskiva? Vad jag minns så var det tätt mellan reglar och isolering när jag var klar. Nu ser det ut som på bilden.

• Isolering av fibermaterial mellan träreglar på en vägg, oavslutad konstruktion, synliga byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyngdlagen tar ut sin rätt

H hhenning skrev:
Är det någon som har erfarit samma problem som jag med huntons träfiberskiva? Vad jag minns så var det tätt mellan reglar och isolering när jag var klar. Nu ser det ut som på bilden.
Hej jag har samma problem med 45 mm. Hunton, jag ska byta ut dom! /Peter

Vad säger Hunton om detta?
Hur var fukthalten i skivorna när dom monterades?

Om allt var enligt boken så är ju detta en halv katastrof om det hunnit bli inbyggt.

5 591110 Peter skrev:
Hej jag har samma problem med 45 mm. Hunton, jag ska byta ut dom! /Peter
Du behöver väl bara peta in lite mer isolering i springorna istället för att byta ut allt?

Intressant att se ett svar från Hunton, jag har inte läst monteringsanvisningarna men eftersom det är trä bör det kanske behandlas som trä och ges tid att anpassa sig till sin nya miljö innan montering?

• Gilla
namnbyte
  • Laddar…
Jag har endast använt Hunton i ett par golv, och dom låg öppna ett bra tag utan att några krympningar noterades, men då vart allt inomhuslagrat och ordentligt torrt innan det monterades.

Har inte noterat att hunton skulle krympt här hemma.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.