Byggahus.se

hundspår i trägolv :-(

1. U
    Medlem · 33 inlägg

uddevalla

Medlem
    Någon som har tips på hur man kan reducera hundmärken på parkettgolv?
    Vi har en hel del av detta och skulle vilja ha bort dem men utan att göra stora apparaten "slipa om".

Lite tips och då menar jag inte att ha sockar på vovven :)

Ha det gott i snöyran

2. D
    Medlem · 169 inlägg

David_Q

Medlem

Re: hundspår i trägolv :-(

Om parketten är lackad kan du ju alltid prova att bona den med ett bra bonvax, det båda tar bort en del repor och förebygger även uppkomsten av nya.

3. S
    Medlem · 70 inlägg

saren2

Medlem

Detta tips rör massiva golv. Så din parkett mår kanske inte bättre, tyvärr... Hoppas någon annan kan bidra med den delen.
    Det fungerade så bra när jag "lagade" mina golv att det är något som alla måste kunna! Men det är säkert en sak som många redan kan men för mig var det en ny kunskap....

Skador i trät, där fibrerna ej gått av, går att laga genom att ta ångstrykjärnet och föra i luften över den skadade ytan. Trycka ut ånga, lite lagom.
    Fibrerna reser sig. Spår efter kattens klor, krukor som gått i golvet är i det närmaste borta!

Lycka till
    Saren

4. N
    Medlem · 294 inlägg

Norre

Medlem

Alt. kan man blöta och en t.ex handduk och lägga över skadan och sedan stryka. Det fungerar faktiskt ganska bra!

5. G
    Medlem · 11 inlägg

gsa10132

Medlem

Funkar det här med ångstrykjärn och blöta handdukar även om golvet är lackat? Hade ju varit toppen!! :)

AK & Jens

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.