Byggahus.se

Humorhörnan ...

1462k läst  9,3k svar

1. harry73
    Allvetare · Nivå 23
    Huset har inga dolda fel, bara synliga fel och avskrivna delar.

2. S
    Medlem · Nivå 6
    Tja, för någon som söker en tomt där de kan bedriva t ex bilverkstad utan att störa grannarna så kan det ju vara något. Men visst är det tomten man köper.

Sedan så gillar jag att han citerar Linné på slutet för att sälja den :)

3. T
    Medlem Nivå 11
    Skulle nog säga att den redan har en helt egen prägel.
    Vad man än gör lär den böja åt det konforma hållet..

• Laddar…
  4. T
    Medlem Nivå 11
    Tittar man på satellitbilden så förstår man att det i annonsen erbjudna objektet är bilskrotningsanläggningen.
    :D

5. harry73
    Allvetare · Nivå 23
    Aj, så man betalar för att ta över miljöansvar?

6. T
    Medlem Nivå 11
    rekommenderar extra uppsättning knivar till jordfräsen inför anläggningen av trädgårdslandet..

7. Immobil
    Medlem · Nivå 16
    Skulle passat mig, eftersom jag är ganska vidsynt. :D

8. Robert63
    Medlem · Nivå 8
    Ett fartyg var ute till sjöss när det överraskades av en plötslig storm och sjönk.
    Ett fåtal lyckades överleva, varav tre var amerikaner och en var japan, som till slut flöt i land på en öde ö.
    Efter att dom stigit ur och tittat sig omkring sa en av de tre amerikanerna att dom borde ha olika roller för att klara sig på ön.
    Han pekade på sig själv och sa "I will build some shelter." han pekade ut dom andra amerikanerna till olika sysslor och sa sedan till japanen "And you will be in charge for our supplies" Japanen nickade och ilade snabbt in i djungeln.

Dagen flöt på och utan att japanen kom tillbaka, så dom bestämde sig för att leta efter honom.
    Dom gick iväg mot djungeln och just när dom klivit in flög japanen ned från ett träd och skrek "SUPPLIES!!!"

9. A
    Medlem Nivå 15
    Är det ok att skoja om brytningar? I så fall:

"When do you have general elections in China?"
    "Evely molning!"

Redigerat 9 sep 12:01
  10. B
    Allvetare · Nivå 14
    Ska man skämta om brytningar ska man väl åtminstone rikta dem rätt. Japanerna är bra på att uttala ”r”, det är ”l” och ”v” de har problem med. Volvo uttalas t.ex. ”borubo” där.
    Det är kineserna som inte kan uttala ”r”.

11. useless
    Självbyggare · Nivå 22

12. L
    Medlem · Nivå 14
    En klassiker . Hade den sänts på radio idag, så hade alla proxykränkta fått åka och köpa blodtrycksmedicin i storpack.

13. A
    Medlem Nivå 15
    Det stämmer, när jag tänker efter. Vitsen ska vara:
    "When do you have general elections in China?"
    "Evely molning!"

Vilket blir ännu roligare, eftersom det är den form av "general elections" som förekommer i Kina.

• Laddar…
  14. A
    Medlem Nivå 15
    Koreanerna har uppenbarligen också problem med "L".

Så vi kan ta det till det extrema:

15. Snigla
    Allvetare Nivå 24