Själv fick jag höra när jag klagade på att bakluckan rostat på min 4 år gamla Skoda: "Rostskyddsgarantin är tyvärr bara 3 år. Man har haft så lite problem med rost att man tyckte att det räcker".
Jaha, själv tycker jag att om man haft så lite rostproblem så kunde man haft en längre garanti utan risk... Dålig humor i bilvärlden.
Jag hade en Audi 100 -90 och -99 kom ett brev där det stod att man förlängde rostskyddsgarantin med 10 år
Undrar om den skyldige var samma finne som för några år sedan försvarade sig i rätten med motiveringen att den knivhuggne hade kastat sig på hans kniv. Inte bara en gång utan flera och att denne inte gick att hindra från att göra det gång på gång.
Finns en variant som jag bukar kalla "omvända demojäveln"
Alltså när något inte fungerar, man ska visa det för en verkstad, en kollega eller liknande...
...och då funkar allt perfekt
Finns en variant som jag bukar kalla "omvända demojäveln"
Alltså när något inte fungerar, man ska visa det för en verkstad, en kollega eller liknande...
...och då funkar allt perfekt
Har varit med om det fenomenet flera gånger. Nånting krånglar, vad man än provar så funkar det inte. Till slut kallar man på en kollega som undrar vad problemet är för allt fungerar ju som det ska...