Byggahus.se

Humorhörnan ...

1407k läst  9,0k svar

1. H
    Medlem Nivå 7
    Jag tror inte poletten har trillat hos useless ännu, och kanske inte heller hos Richardtenggren. :)

2. harry73
    Allvetare · Nivå 22
    Du kan ha rätt :rofl:

3. R
    Lösvirkesbyggare · Nivå 11
    Quattro är väl lika med 4*4 eller...:thinking:

Tror jag skall åka dit och säga att "Jag prutar inte, här får ni 400:- det är jämnt!"

4. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Jag förstår inte heller skämtet men vill ändå opponera mig mot att det bara skulle vara emblemet som skiljer. Jag fyller också i flera kränkthetsrapporter som jag kommer skicka in.

5. harry73
    Allvetare · Nivå 22
    Saxat från Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Decimal_separator#Current_standards
    Man använder alltså inte en komma (eller punkt) för att gruppera tal i grupper av 3 siffror, men man använder komma eller punkt som decimaltecken. Som decimaltecken är komma prefererat.

I annonsen stod
    Humorh-rnan-Sida-564-Byggahus-se.png
    Bilen kostar alltså 399 kronor, 0 öre och 0 tiondels öre.

Kostar Audin 200 000 kr mer (utmärkt skriven, vi håller en hög nivå på Byggahus), då kostar den
    200 399 kr. Capiche?

6. D
    Lösvirkesbyggare Nivå 3
    capiche ? Skoda kommer väl från gamla Tjeckoslovakien och inte Italien ;) Så vad heter det då?

7. Erik_Hansson
    Medlem · Nivå 11
    Chápete?

8. harry73
    Allvetare · Nivå 22
    Om jag vill skriva capiche, då skriver jag capiche!!!

Pochopena?

9. useless
    Självbyggare · Nivå 22
    • Laddar…
  10. Erik_Hansson
    Medlem · Nivå 11
    Vad som är humor är väl att köpa bil hos handlare. Man blir ju alltid lurad. :thinking:

11. richardtenggren
    Verktygstokig · Nivå 14
    Har full koll på våra interpunktionstecken, @hyggabus ;)
    Jag tyckte dock inte det var särskilt roligt, som @MathiasS blev jag snarare kränkt(proxykränkt)!

Jag antar att tanken var att placera bilen tidigt vid sortering på ”billigast först”.

12. A
    Medlem Nivå 5
    Handlaren i fråga säljer både Skoda, Audi och annat med samma prissättning :) och det har inget med sorteringen att göra. Det var en spinoff på fönstertvättmaskininlägget :)

13. Snigla
    Allvetare Nivå 24
  14. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Billigt för en Audi A6!

15. Tallguy196
    Självbyggare · Nivå 6