kashieda kashieda skrev:
Jag har inga tveksamheter när det gäller deras kompetensnivå...
Överens igen. Politiker. Samma smörja allesammans.

Två strandade valar med pratbubblan "Kevin, we've got a liquidity problem" på en strand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
4774
  • Laddar…
En skylt på gräs med texten "INTERESTED IN TIME TRAVEL? MEET HERE LAST THURSDAY, 7pm", mot en bakgrund av gräs och vatten.
Skapa konto

/Höghus

• Haha
  • Gilla
  • Älska
AndersPS och 10 till
  • Laddar…
Jag kan inte hjälpa till med det.
Skapa konto

Tecknad serie med två figurer; den ena frågar hur många fingrar han håller upp, den andra gissar två, men det korrekta svaret är fyra.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Två tecknade figurer spelar ett spel med giftiga drycker. En dricker snabbt utan att lyssna på reglerna, vilket förvånar den andra figuren.
Skapa konto

• Ledsen
  • Gilla
Jochi och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
😮
En kvinna vid ett bord fullt av verktyg med låga prislappar. Texten ovan säger "Säljer min mans verktyg för priset han sa de kostade".
Skapa konto

• Haha
  • Ledsen
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Jag är lite sugen på de här två;
Röda elverktyg, inklusive en skruvdragare och såg, med priser $25 till $300 på gula prisskyltar.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
breakman och 12 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Allting har sin förklaring!

[bild]
Tveksamt, dom har nog köpt rätt. Ekonomerna har räknat, frakten är reda betald, att köra ut dom kostar så vad kan vi göra för att förenkla och förbilliga.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
L Lilak skrev:
Det klippet är vansinnigt roligt i sig.
Men det blir roligare, när pressansvarig hos SD kontaktar SVT för att förklara det hela.
[länk]
Har faktiskt missat den,otroligt roligt, men jag tycker det finns en extra twist på det hela, nån undersökning vet inte av vem eller varför och vad det skulle innebära.
Det finns faktiskt nån 20 år gammal rapport som anger en kostnad på 40 000 miljarder för att göra om energisektorn till nåt "grönt", mer än så vet jag inte, men troligen har personen googlat och hittat nån extremt skrämmande siffra och jobbat vidare på det. Sen lyste kunskaperna inom matematik igenom, kanske siffran 4 dök upp 2 gånger , vad vet jag.

• Gilla
lat
  • Laddar…
A
SD eller ej, rapporten (från 2020, "Sustainable Europe Investment Plan") nämner en siffra på 1000 miljarder euro för grön omställning, fördelat på 10 år. Siffran 4000 miljarder eur sägs också finnas nämnd, men som någon form av extremfall.

För att jämna ut saker så tar vi en Vänsterpartist också:

Samma snille ligger även bakom denna fantastiska motion:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/patent-pa-mjukvara_gp02l232/

• Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
A Alexander HB skrev:
SD eller ej, rapporten (från 2020, "Sustainable Europe Investment Plan") nämner en siffra på 1000 miljarder euro för grön omställning, fördelat på 10 år. Siffran 4000 miljarder eur sägs också finnas nämnd, men som någon form av extremfall.

För att jämna ut saker så tar vi en Vänsterpartist också:

[media]
Samma snille ligger även bakom denna fantastiska motion:

[länk]
Ja, han är helt fantastisk. Konstigt att han inte märkte att det blev trögare att trampa när dynamon användes.

En serieruta med en trollkarl som ger råd till en annan figur om att bete sig som en ”jerk” för att bli omtyckt.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
4774 och 5 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
😮
[bild]
Enhandsmotorsågen verkar intressant.

Par ligger i sängen med tankebubblor; hon tänker att han funderar på andra kvinnor, han tänker på hennes prutt.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
En ko ligger på en grön kulle med havet och klippor i bakgrunden, samt en rolig text ovanför.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
JohnBergq och 7 till
  • Laddar…
Tecknad figur sitter i regn med texten "Snart sommar!" och ser humoristiskt besvärad ut, omgiven av vattenpölar och rördelar.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.