5 916 658 läst · 30 333 svar
5917k läst
30,3k svar
Humorhörnan ...
Finns det något mer tacksamt att umgås med än ett barn? De är nyfikna, har inga fördomar, undrar de något.. frågar de och nöjer sig med svaret.. säger man åt dem och förklarar lyssnar de oftast (jag sa oftast..).
De är inte nedbrutna av livets erfarenheter än.. de lever i nuet...
Mig har man alltid hittat vid "te-bordet".. med vattenpistolerna.. spelar spel.. utklädd som häxa läsandes historier... osv medan de "vuxna" sitter och dricker o skrålar..
Jag själv älskade när man man klädde ut sig när jag var liten.. det var spännande både att göra det själv och med andra.. gödde fantasin.. och jag tycker fortfarande det är en perfekt miljö för barn!
Att det finns dåliga människor är en sak (de är dåliga oavsett vad de har för kläder / hur de ser ut - och ska inte vara i närheten av barn!).. men om vi nu ser till "drags" allmänt.. (som varit så omtalat på sistone).. så har de .. de perfekta fantasikläderna ever.. det är färgglatt, det är fjädrar.. det glittrar.. det är ju som en "tecknad värld".. jag skulle ha varit totalt golvad av att sitta o lyssna på sagor från sånt...
Det ska vara oskyldigt och roligt.. utan fördomar och utan sexuella anspelningar (för det hör inte hemma i ett barns värld)
Men det är inte fel att se annorlunda saker allmänt (oavsett om det är män, kvinnor eller barns som klär sig annorlunda).
Alla människor är inte dåliga människor (precis som alla människor inte är goda). Det gäller bara att man träffar på rätt..
Medlem
· 1 242 inlägg
kashieda
Besserwisser
- Örebro län
- Medlem aug 2011
- 2 843 inlägg
- 6 797 gillningar
- 573 bilder och filmer
Medlem
· 1 898 inlägg
Fullsatt publik ser jag...Jernhusen ordnar åtminstone ytor som är SD-fria, eftersom de inte vågar passera dörren.
Visa bilaga 705046
Allvetare
· Tullinge
· 4 018 inlägg
Jag saknar den röda ringen.Jernhusen ordnar åtminstone ytor som är SD-fria, eftersom de inte vågar passera dörren.
Visa bilaga 705046
eller ännu bättre disikera grodan
kashieda
Besserwisser
- Örebro län
- Medlem aug 2011
- 2 843 inlägg
- 6 797 gillningar
- 573 bilder och filmer
Inte en enda SDare!
En gubbe klagar : Jag kan inte stå ut med min fru längre. Hon irriterar mej gränslöst. Inte nog att hon förstörde mitt första äktenskap.... nu förhindrar hon den tredje!
kashieda
Besserwisser
- Örebro län
- Medlem aug 2011
- 2 843 inlägg
- 6 797 gillningar
- 573 bilder och filmer
Medlem
· 1 242 inlägg
Jag har häck OCH staket. Ogillar båda. Det ena behöver klippas och det andra behöver målas. Usch.
Alfredo
Besserwisser
- Västernorrland
- Medlem sep 2008
- 18 678 inlägg
- 27 837 gillningar
- 2 592 bilder och filmer
Vad klipper du staketet med?
En Stihl häcksax. Den tar både staketpinnarna och häcken.