Byggahus.se
Carbonara är väl ändå vitlök, ägg, bacon och grädde.
Å så pasta såklart.
Vitlök, ägg, ost, fläskkött (i form av bacon, pancetta eller liknande), svartpeppar och pasta ska det vara. Ingen grädde i äkta carbonara.

Har inte hört något om att de har uppträdanden på t ex äldreboenden, det hela verkar vara endast riktat mot barn. Är det för att barn är lättare att lura i konstiga saker eller kan det finnas några andra skäl?

Sen begriper jag inte varför biblioteken med sina knappa resurser måste hyra in externa personer för att kunna ha sagostund, på min tid så skötte de anställda på biblioteket sagostunderna och det var inget konstigt med det.
Än en gång, jag säger inte att de inte riktar sig mot barn, det jag ifrågasätter är användandet av ordet ”fixerade”.
Är de som gör lilla Sportspegeln fixerade vid att göra program för barn? Var Astrid Lindgren fixerad av att skriva böcker för barn?
Nej, de gör program/skrev böcker för barn. Att vara fixerad vid något är ett nästan sjukligt beteende och är inte applicerbart här. Att du personligen är emot det gör inte ordet mer rätt i sammanhanget.
Kan vi nu släppa det?

Har inte hört något om att de har uppträdanden på t ex äldreboenden, det hela verkar vara endast riktat mot barn. Är det för att barn är lättare att lura i konstiga saker eller kan det finnas några andra skäl?

Sen begriper jag inte varför biblioteken med sina knappa resurser måste hyra in externa personer för att kunna ha sagostund, på min tid så skötte de anställda på biblioteket sagostunderna och det var inget konstigt med det.
Fredrik Andersson fick till det (nästan jämt iofs. Han är fan bäst)