Var inne på HTH idag för att kolla på kök..var den sämsta service jag har fått! deras produkter är skit! gick bara arg därifrån...de försökte pracka på mig att det var trä i deras luckor när de bara var laminat..oärliga är vad dem är...går man till ikea så vet man iaf vad man får^^
vill ni inte kasta pengar i sjön köp inte kök från hth!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Laminat är då bättre än målad MDF, men det kanske är folie och då kan jag hålla med dig.
Sedan "servicen" är väl den butik och säljare du fick tag på, HTH generellt blir ju inte sämre för det.
Men "alla" kökstillverkare har samma sorts spånplatta och MDF så det kvittar nästa vem som levererar.
Protte
Sedan "servicen" är väl den butik och säljare du fick tag på, HTH generellt blir ju inte sämre för det.
Men "alla" kökstillverkare har samma sorts spånplatta och MDF så det kvittar nästa vem som levererar.
Protte
det jag blev upprörd över var att han försökte pracka på mig att de har bättre kvalite än "alla" andra för deras luckor var i massivt trä men när man kände på stommarna och luckorna så var det bara sån laminat som ju tillochmed ikea har...borde inte vara lagligt att få ha så falsk marknadsförning..
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
I en annan tråd spydde du galla över HTH och nu har du varit inne och kikat på deras kök.katten12 skrev:Var inne på HTH idag för att kolla på kök..var den sämsta service jag har fått! deras produkter är skit! gick bara arg därifrån...de försökte pracka på mig att det var trä i deras luckor när de bara var laminat..oärliga är vad dem är...går man till ikea så vet man iaf vad man får^^
Känns som om du har någon form av vendetta mot företaget.
Att dessutom döpa tråden till världens sämsta kök för att dom råkar ha en anställd som antinget inte vet vad han säljer eller är oärlig är bara konstigt.
Utan att väga in nånting i kvalitén på köken i fråga så är en sak ganska intressant, med inläggen här, det är att nästan alla försvarar HTH. Men om man hade skrivit om Ikea istället så hade alla varit på samma nivå....
Vad är skillnaden? Får man hata ikea men inte HTH? man borde då antingen få hata båda eller ingen..
Vad är skillnaden? Får man hata ikea men inte HTH? man borde då antingen få hata båda eller ingen..
Men vad har detta med juridik att göra ?katten12 skrev:Var inne på HTH idag för att kolla på kök..var den sämsta service jag har fått! deras produkter är skit! gick bara arg därifrån...de försökte pracka på mig att det var trä i deras luckor när de bara var laminat..oärliga är vad dem är...går man till ikea så vet man iaf vad man får^^
Borde ligga under rubriken "kök" istället....
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Jag försvarar inte HTH. Jag reagerade på att ts ansåg att det var världens sämsta kök pga att hon fått oriltig info om en luckaOdjuret skrev:Utan att väga in nånting i kvalitén på köken i fråga så är en sak ganska intressant, med inläggen här, det är att nästan alla försvarar HTH. Men om man hade skrivit om Ikea istället så hade alla varit på samma nivå....
de kanske inte är sämre men ljuger och har falsk marknadsförning inte ok!! Dessutom sa gubben att de hade en kampanj nu där de matchar priset till samma om man hittar en annan leverantör som kan leverera köket. på ikea skulle köket bli billigare men neeeeej ikea dög inte de var ju ingen riktigt kökleverantör...återigen bara lurendrejeri..
Jag köpte ett HTH-kök och måste säga att jag är mer än nöjd med hur köket fungerar. Vi har varit i kontakt med HTH i Uppsala vilka jag antar att du besökte? De har gjort någon miss här och där bland annat blev leveranstiden längre än utlovat. Tycker jag att de är "världens sämsta kök" för det? Nej jag tycker att missar inträffar och man måste se till helheten. Läs gärna om hela resan här: http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/209799-nytt-kok-i-bostadsratt.html
Kanske missförstod du hur köksluckorna är uppbyggda? Så här står det om de luckor jag har:
"Detta mycket flexibla kök kallas Trend Vit Valnöt och är tillverkat i 1,6 cm tjocka träskivor som är belagda med 120 g silkesmatt melamin. Kanterna är rundade med en 3,0 mm list i massivt valnöt och skapar en häftig kontrast till de vita ytorna."
Den massiva valnöten är alltså en list runt luckan i detta fallet.
När det gäller priser så använder man deras GDS sortiment (platta paket) så blev HTH faktiskt billigare än IKEAs kök när jag räknade på mitt kök.
Mitt HTH-kök
Kanske missförstod du hur köksluckorna är uppbyggda? Så här står det om de luckor jag har:
"Detta mycket flexibla kök kallas Trend Vit Valnöt och är tillverkat i 1,6 cm tjocka träskivor som är belagda med 120 g silkesmatt melamin. Kanterna är rundade med en 3,0 mm list i massivt valnöt och skapar en häftig kontrast till de vita ytorna."
Den massiva valnöten är alltså en list runt luckan i detta fallet.
När det gäller priser så använder man deras GDS sortiment (platta paket) så blev HTH faktiskt billigare än IKEAs kök när jag räknade på mitt kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mitt HTH-kök